yoin

Ropa

Is er ook een commando of lisp van een arcering van lijnen van 60graden. /\/\/\/\/\/\/\/\/  zo dus!
Als ik bv isolatie wil arceren van 5cm dik dan moet het automatisch 5 cm hoog worden tussen de lijnen en als je bv 10cm wilt arceren dan moet deze lijnen 10cm hoog worden zeg maar..... Dus de arcering moet zich aanpassen aan de hoogte. Nu moet je elke keer weer met hatchedit de schaal veranderen.  Eerder met GBA zat dat er ook in, dus dat zal vast lisp of script geweest zijn. Is iemand zoiets eens tegengekomen?

julien

Volgens mij moet dit perfect te regelen zijn met annotative hatch.
Welke versie gebruik je?

roy_043

Citaat van: julien op ma 13 09 2010, 08:24:42
Het is de bedoeling dat de hatch een VASTE schaal heeft afhankelijk van de dikte van de isolatie. Volgens mij is annotive hatch daarvoor niet geschikt.

julien

Inderdaad, mijn oplossing is hier niet van toepassing.
Zou het misschien op te lossen zijn met een custom line type? Daar ben ik niet goed in thuis.

Ropa

Citaat van: julien op ma 13 09 2010, 08:24:42
Welke versie gebruik je?

ik gebruik 2009.
met een custom linetype wil ik ook niet. Het moet wel een hatch zijn.
Of ik moet aparte BUTTONS maken met de meest voorkomende diktes.

H@rm

Citaat van: julien op ma 13 09 2010, 09:18:07
Inderdaad, mijn oplossing is hier niet van toepassing.
Zou het misschien op te lossen zijn met een custom line type? Daar ben ik niet goed in thuis.

Ik zou dan gaan voor een custom hatch type. Even puzzelen wat de schaal moet zijn bij een hoogte van 1mm. Dan zou je met een lisp de hoogte van je arcering kunnen bepalen (5 of 10 cm of elke andere maat) en daar je schaal op aanpassen.

Als bijlage heb ik een lisp die de eerste 2 punten van de pline bepaald en dan vervolgens de hacht evenwijdig hieraan zet. Dit is volgens mij een goede basis om de hoogte van je hatch te bepalen. Hierbij zou dan de afspraak moeten zij dat je daarvoor de eerste 2 punten gebruikt.

Zelf heb ik op dit moment geen tijd om het verder voor je uit te zoeken. Wellicht kun je er iets mee of iemand anders op het forum.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Ropa

H@rm,

alvast bedankt voor de voorzet. Ik zal er eens in duiken of ik hier uit kom....maar mocht er iemand al wat mee....dan is dat natuurlijk meegenomen.

roy_043

De lisp van H@rm zal ongewijzigd niet werken: zie bijlage.
Voor Bricscad 10 geldt dat er nog een extra aanpassing nodig is (zie commentaar op regel 26).

Reimer

Ik ontdekte dat het patroon ook te maken is met een redelijk eenvoudig dynamisch block. De lengte is variabel en de hoogte is variabel. De schaal van het arceerpatroon is gekoppeld aan de hoogte.
(in het voorbeeld loopt de arcering door buiten het kader, dit wordt afgeknipt zodra de selectie is opgeheven)

Reimer

Ropa

Dit ziet er al wel goed uit..alleen ik zocht eigenlijk iets met hatch en dan "pick point".
Dit ook ivm een aparte vorm van de ruimte wat gearceerd word!.

roy_043

Bijlage: WidthScaleHatch.lsp
A.u.b. de toelichting in het bestand lezen.

roy_043

@ Ropa: Heb je WidthScaleHatch.lsp al kunnen testen?

Ropa

Citaat van: roy_043 op wo 15 09 2010, 11:58:18
@ Ropa: Heb je WidthScaleHatch.lsp al kunnen testen?

Ja, op zich gaat het goed. Maar als de arcering schuin is (niet vert. of horiz.) dan gaat het wat moeilijker. Dan moet je de crosshair ook gelijk schuin zetten, maar dan is het origin ook niet goed meer.
Maar ik kan hier zeker wat mee. THNX  :D

roy_043

Citaat van: Ropa op wo 15 09 2010, 12:11:01Dan moet je de crosshair ook gelijk schuin zetten, maar dan is het origin ook niet goed meer.
"Schuinzetten" zou niet nodig moeten zijn. Klik je de punten in de goede volgorde aan?
Zie afbeelding:
1. End point for hatch height
2. Perpendicular point for hatch height

roy_043

Mogelijk/waarschijnlijk gooit de variabele HPORIGINMODE roet in het eten. Bijgevoegd een aangepaste lisp.