FastFiber

Onbewerkbare tekening

Gestart door H, wo 18 08 2010, 13:10:11

Vorige topic - Volgende topic

H

Hallo,

ik moet een tekening versturen naar een klant. Deze moet echter niet te bewerken zijn (zaken toevoegen is geen probleem, maar in de bestaande tekening mag niets gewijzigd worden). De klant moet in de tekeing nog wel maten kunnen nemen zoals b.v. met het commano _area of distance.

wat voor bestand moet ik hier van maken?

gr. H

-edit: is het bijvoorbeeld mogelijk dat ik alle layers op 'lock' set, en dat de klant deze niet kan unlocken??

H@rm

Citaat van: H op wo 18 08 2010, 13:10:11
Hallo,

ik moet een tekening versturen naar een klant. Deze moet echter niet te bewerken zijn (zaken toevoegen is geen probleem, maar in de bestaande tekening mag niets gewijzigd worden). De klant moet in de tekeing nog wel maten kunnen nemen zoals b.v. met het commano _area of distance.

wat voor bestand moet ik hier van maken?

gr. H

-edit: is het bijvoorbeeld mogelijk dat ik alle layers op 'lock' set, en dat de klant deze niet kan unlocken??

Dan zou je hem moeten opslaan als PDF.
met PDF-XChange Viewer  kun je ook meten in je pdf bestand.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

hulpje

Maak er een DWF van!
Klant moet dan alleen een DWF viewer installeren, maar kan wel o.a. lengte en oppervlakte opmeten.

Als dit geen optie is, dan kan je er nog over nadenken om met Project Butterfly van AutoDESK te gaan werken.

Kijk maar eens hier voor meer informatie
http://butterfly.autodesk.com/

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

H

Citaat van: hulpje op wo 18 08 2010, 14:03:27
Maak er een DWF van!
Klant moet dan alleen een DWF viewer installeren, maar kan wel o.a. lengte en oppervlakte opmeten.

Als dit geen optie is, dan kan je er nog over nadenken om met Project Butterfly van AutoDESK te gaan werken.

Kijk maar eens hier voor meer informatie
http://butterfly.autodesk.com/

Richard

Ik ben zelf ook nog even aan het zoeken geweest en een DWF lijkt me inderdaad het beste. Alleen wordt DWF viewer niet meegeleverd als je AutoCAD light koopt, of wel?

sschevers

yoin