Hoofdmenu

rechter muisklik

Gestart door Joop, wo 14 06 2006, 11:41:13

Vorige topic - Volgende topic

Joop

Dit kwam ik per ongeluk tegen op internet:

CiteerWhen objects are grip-selected, a long-right-click can move, copy or make a block these objects. Hold the right-mouse-button till the cursor changes to an arrow, then move the objects. On release copy, move or block can be selected from the context menu.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Reimer

Erg leuk. Weer wat nieuws.

Reimer

Gijs

idd, erg handig. Alleen blijkt dat je middels deze handeling met als optie "block" maken, er geen naam gegeven kan worden, dit doet autocad voor u, tenzij dit weer anders kan, horen wij dit natuurlijk graag van u.

Indo_Jim

Tip_Indo-Jim

Bedankt.

Eerst selecteren en dan rechtermuis lang indrukken.
Cursor veranderd in pijl. Verplaats en je kunt een verplaatsen, kopie of tijdelijke block maken.

Tijdelijke block kan je dan ook op deze manier weer selecteren en dan verplaatsen of kopieren.

Tip van Joop
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

Jon Tampon

Citaat van: Gijs op do 01 02 2007, 07:41:45
idd, erg handig. Alleen blijkt dat je middels deze handeling met als optie "block" maken, er geen naam gegeven kan worden, dit doet autocad voor u, tenzij dit weer anders kan, horen wij dit natuurlijk graag van u.

Volgens mij kan je dat block dan weer van naam wijzigen met commando rename => typ ren (stond ook al ergens in de tips dacht ik)
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

EddyBeerke

Citaat van: Jon Tampon op ma 11 10 2010, 16:47:52
Volgens mij kan je dat block dan weer van naam wijzigen met commando rename => typ ren (stond ook al ergens in de tips dacht ik)

Dan kun je volgens mij sneller een block maken.
Dan heb je gelijk het insertionpoint goed staan en de naam.
Civil3d 2022, Blender 3.4 gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Jon Tampon

Citaat van: EddyBeerke op di 12 10 2010, 12:56:54
Dan kun je volgens mij sneller een block maken.
Dan heb je gelijk het insertionpoint goed staan en de naam.

Als je het moet bijhouden dan kan je inderdaad beter zelf een blok maken, met uw juiste naam ineens.
Maar als je het er even wilt inslepen, om dan te weten waar het zit om u tekening te wijzigen, dan vind ik het wel handig om tempory te gebruiken, maar dan dient inderdaad de naam niet correct te zijn..

Het was maar omdat iemand die vraag stelde dat ik dacht dat hij het via rename kon verhelpen..
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1