FastFiber

lijn eigenschappen worden niet getoond

Gestart door nismo, di 27 07 2010, 19:07:40

Vorige topic - Volgende topic

nismo

hallo
Ik heb net wegens een nieuwe install van windows  autocad 2004 moeten herinstalleren.
Nu heb ik het probleem dat ik de lijn eigenschappen niet meer kan zien als ik op het begin of einde van de lijn ga staan na er op te klikken.(lengte graden enz)
Ik bedoel dus niet het grote kadertje met de eigenschappen maar het kleine kadertje dat bij de muis blijt als je op beginpunten ,eindpunten komt. Nu krijg ik enkel endpoint in dit kadertje maar geen lenget of graden .

Ik heb al in help gezocht maar ik weet niet onder welke term ik moet zoeken.
Weet iemand soms hoe je dit kan aanzetten?

vriendelijke groeten
Jan

marcelmaas

Hi Jan,

Als je de Quick Properties toolpalette open hebt staan kun je daarin rechtsboven op customize klikken.
Daarin kun je voor lijn de verschillende dingen aanvinken die je wil zien in het properties toolpalette.

Dat kun je voor lijn, maar ook voor heeel veel andere dingen instellen.
Dan zou je ook nog bij settings, (de andere knop op de properties toolpalette) het aantal regels kunnen instellen die je wil laten zien als je bijv. een lijn aangeklikt hebt.
Of de Properties toolpalette op static zetten, en altijd alle velden laten zien die er zjn.

Kijk maar eens, ik denk dat je dan wel snapt wat ik bedoel.

Groeten Marcel..

hulpje

Marcel,

Het gaat om AutoCAD 2004.
Naar mijn weten heb je in Acad2004 nog geen quick properties pallete.

Jan,

Kan het zijn dat hiervoor een LISP routine geladen was?

Mvg Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

sschevers

Jan,

Onder in de balk waar snap, grid enzovoort staan zit ook een button met DYN (dynamische input). Volgens mij is dat de optie die je zoekt (werkt in map 3d 2007 zo)

stephan

bart

Volgens mij zit dynamic input oop nog niet in acad2004 en is het pas in acad2006 in autocad opgenomen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

nismo

hartelijk dank voor de antwoorden .
Ik heb die 2004 al een tijdje niet meer gebruikt(enkele jaren) en dacht deze terug te installeren voor mijn verbouwingswerken voor te bereiden.
Op het werk gebruik ik autocad 2010 en hierdoor zal ik mijn oude 2004 in mijn hoofd iets te modern gemaakt hebben .
Groeten
Jan

hulpje

Jan,

Je kan AutoCAD 2010 toch ook gewoon thuis installeren?
Je mag nl. een werk licentie ook thuis gebruiken.

En anders kan je altijd nog via de License Transfer Utility je AutoCAD licentie tijdelijk overzetten naar je thuis PC.

Mvg Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

EddyBeerke

Eerlijk gezegd werk er ik niet mee, ik vind het erg vervelend zo van die dingen die door mijn scherm flitsen en die ik toch niet wil weten.
Is erg vervelend voor mensen die iets van dyslectisch zijn (bron: mijn collega)
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

yoin