FastFiber

Export file met ware dikte v/d lijnen

Gestart door dré, ma 14 02 2005, 16:51:32

Vorige topic - Volgende topic

dré

Beste mensen,

Ik probeer al een tijdje schetsen in ACAD te maken en die vervolgens in WORD te importeren. Met de functie: export gaat dit prima, maar met één nadeel; de lijndikte is overal gelijk en voor maatvoering of krachten is dit niet overzichtelijk in een schets.

Weet iemand een manier om een schets te maken met ware lijndiktes? Er moet wel verschil bestaan in arceren (hatch) en andere lijnmogelijkheden.

groet, dré

HofCAD

Citaat van: dréBeste mensen,

Ik probeer al een tijdje schetsen in ACAD te maken en die vervolgens in WORD te importeren. Met de functie: export gaat dit prima, maar met één nadeel; de lijndikte is overal gelijk en voor maatvoering of krachten is dit niet overzichtelijk in een schets.

Weet iemand een manier om een schets te maken met ware lijndiktes? Er moet wel verschil bestaan in arceren (hatch) en andere lijnmogelijkheden.

groet, dré

Beste Dré,

Indien je in de dialoogbox LAYER, de verschillende lagen van verschillende Lineweights voorziet
en je zet ook de Lineweights aan(LWT op de statusbalk), dan zul je op het scherm verschillende dikte zien.
Deze verschillende diktes zullen dan ook bij het invoegen in Word te zien zijn,
eventueel zul je wel vooraf de Lineweights moeten schalen in de dialoogbox OPTIONS bij de tab User Preferences
en de knop Lineweight Settings.
Ook kun je natuurlijk de entiteiten met de properties toolbar een andere
lineweight geven.

Groetjes HofCAD CSI.
ACADcadabra

Anonymous

Bedankt voor je antwoord HofCAD CSI!

Ik heb er als student langdurig naar gezocht en was
al van plan om een uitdraai van papier in te scannen...

Thanx, dré :D