FastFiber

Laytrans aanpassen

Gestart door Sven, ma 14 06 2010, 11:44:44

Vorige topic - Volgende topic

Sven

Hey,

Wij werken met tekeningen die van verschillende andere programma's komen. Hierbij is het wel nodig om de lagen om te zetten met laytrans om zo toch tot een standaard layerstructuur te komen.

Ooit had ik me eens bezig gehouden met alle mogelijke lagen in een tekening te zetten en dan een .dws te maken van de omzetting.
Nu wil ik daar echter een aanpassing aan doen. 2 lagen worden naar de verkeerde nieuwe laag vertaald. De grote basistekening met alle mogelijke lagen die binnekomen bestaat niet meer. Bestaat er een manier om de .dws aan te passen zonder verlies van lagen? Bvb, als je de laytrans opent in een lege tekening en dan de dws opslaat zijn alle lagen, die je al gedefinieerd had, weg.

H@rm

Citaat van: Sven op ma 14 06 2010, 11:44:44
Hey,

Wij werken met tekeningen die van verschillende andere programma's komen. Hierbij is het wel nodig om de lagen om te zetten met laytrans om zo toch tot een standaard layerstructuur te komen.

Ooit had ik me eens bezig gehouden met alle mogelijke lagen in een tekening te zetten en dan een .dws te maken van de omzetting.
Nu wil ik daar echter een aanpassing aan doen. 2 lagen worden naar de verkeerde nieuwe laag vertaald. De grote basistekening met alle mogelijke lagen die binnekomen bestaat niet meer. Bestaat er een manier om de .dws aan te passen zonder verlies van lagen? Bvb, als je de laytrans opent in een lege tekening en dan de dws opslaat zijn alle lagen, die je al gedefinieerd had, weg.

Volgens mij kun je een dwg opslaan als dws, en je kunt een dws openen in acad. Moet dus lukken volgens je eigen voorstel.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Sven

Dacht ik ook, maar je ziet enkel de nieuwe layers als je de dws opent, niet de oude layers. Het verband tussen de oude en nieuwe layers moet toch ergens beschreven staan en aanpsbaar zijn, zonder verlies van data?

hulpje

Probeer het anders eens met de DWT, deze wordt nl. gebruikt als startetkening.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

bart

Je hebt ongetwijfeld gelijk dat het ergens moet staan in de dws.

ik zou een nieuwe basis tekening maken door een aantal tekeningen die nog niet zijn omgezet te inserten in een lege tekening en vervolgens deze tekening eventueel  leeg te maken zonder de layers te purgen.

Laat hier je dws op los  via laytrans en sla de resultaten opnieuw op nadat je de lagen hebt aangepast.
Bewaar de nieuw basis tekening en ook de oude dws dan kan je het trukje herhalen als er nog lagen ontbreken
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Sven

Ik vermoedde al zo'n antwoord.  :wink:
Ik hoopte echter op een of andere manier dit werk te vermijden. :cry:

Ik laat de topic nog even open, misschien heeft iemand toch nog een oplossing. 

bart

Citaat van: Sven op di 15 06 2010, 10:55:58
Ik vermoedde al zo'n antwoord.  :wink:
Ik hoopte echter op een of andere manier dit werk te vermijden. :cry:

Ik laat de topic nog even open, misschien heeft iemand toch nog een oplossing. 

en andere manier zou kunnen zijn laytrans 2* achter elkaar uit te voeren
eerst met de oude dws.
en vervolgens nogmaals met een dws waarin alleen de twee foute lagen worden omgezet
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber