yoin

rookin

hallo, ik zou een *.fbk moeten omzetten naar een *.dwg bestand, kent er hier iemand aan programmatje voor ?

jimpie

volgens mij gaat dit niet lukken dit vind ik over een FBK extentie

FBK file can also refer to

1. Family Tree Maker for Windows Backup File - FBK file can be restored by selecting "File->Restore From Backup" within Family Tree Maker. This filr is a backup file used by Family Tree Maker.

ik denk niet dat je een backup bestand van family tree maker een dwg gaat kunnen maken

rikp

Citaat van: rookin op za 05 06 2010, 14:41:44
hallo, ik zou een *.fbk moeten omzetten naar een *.dwg bestand, kent er hier iemand aan programmatje voor ?

FBK bestanden zijn "fieldbook" bestanden. Het zijn in wezen bestanden die geexporteerd worden door topografische toestellen (GPS en TPS) en die punten, lijnen, oppervlakten.... en/of ruwe meetgegevens bevatten die op terrein gecodeerd werden door een landmeter in zijn toestel.
FBK bestanden kunnen volgens mij niet ingelezen worden in autocad, echter wel in CIVIL 3D via de module "survey" (import survey data)

Reimer

Ik ben niet bekend met landmeten maar wel met civiel ontwerpen. Zijn fbk bestanden dan niet gewoon lijsten? (met x,y,z,omschrijving,etc). Ik dacht dat de meeste veldboek bestanden gewoon tekstbestanden zijn. Hier kun je met lisp of excel wel iets mee in autocad. Hoewel dit waarschijnlijk niet de meest voor de hand liggende manier is.

Reimer

FastFiber