yoin

Koen Vanden Buverie

Hallo tekenaars

Zal me even kort voorstellen aan jullie:
Ik ben Koen en reeds 21jaar
Heb als middelbare opleiding HoutTechnieken gevolgd in het VTI-Waregem, en zit nu reeds in mijn tweede jaar Professionele Bachelor HoutTechnologie te gent
Maar doordat ik niet door mijn chemie geraak van het eerste jaar en door persoonlijke redenen, zou ik na mijn examens stoppen met deze richting en gaan werken

Helaas kan ik niet gaan werken in de zware wereld van de bouw-sector, als arbeider of meer bepaald als plaatser(waarin ik ervaring heb opgedaan door jaren jobstudent) door een schouderinstabiliteit die ik overhield aan een ongeval vorige november
En aangezien dat ik hoog waarschijnlijk deze zomer zal moeten geopereerd worden aan de schouder
Moet ik dus rekening houden met mijn schouder voor het bepalen van mijn verdere toekomst

Dus na ruim een maand en meerdere gesprekken met mijn geliefde docent Delcour
En door mijn jaren(middelbare en hogeschool opleiding) ervaring en het graag tekenen in AutoCad
Zie ik mijn toekomst het best als tekenaar (mijn docent Delcour zag me zelfs als freelance tekenaar)

Helaas beschik ik over geen enkel diploma of certificaat die mijn specifieke ervaring in AutoCad kan bewijzen bij een sollicitatie-gesprek
Dus ben ik nu koortsig op zoek naar een goed en herkende cursus voor een (technisch) tekenaar

Bij deze is de vraag of er iemand een cursus weet voor me
Of er iemand weet hoe ik mijn droom als tekenaar kan waar maken

Alle reacties, steun, hulp of zelfs kleine teken taakjes(om me eens een klein gedacht te geven, hoe deze zaken al gaan) zijn meer als welkom

Met Vriendelijke Groeten
Koen Vanden Buverie
U kan me persoonlijk contacteren via
Email: k_vanden_buverie@hotmail.com
BlackBerry Messenger: 20ECFA1D (mijn Pin-code)

julien

Onze wegen verschillen niet zo veel van elkaar.
De meeste bedrijven hechten niet zo veel belang aan een diploma. Als je bereid bent om te starten aan een lage wedde zal het niet te lang duren tegen dat je werk gevonden hebt als tekenaar.
Op termijn zal je wedde wel stijgen, zorg er gewoon voor dat je aan het werk geraakt, de rest komt later.

Succes!

Kijk alvast eens op de vdab site voor vacatures en uiteraard ook op:
http://www.cadsite.be/jobs/

Koen Vanden Buverie

Heb net eens gekeken bij de jobs, en zo te zien zijn er werk aanbieding genoeg ondanks de crisis
Maar toch denk ik dat het heel moeilijk is om aan werk te geraken, ondanks mijn niet behaald hoger diploma of ervaring in dergelijke teken-milieu's
Want ik zou niet echt weten, wat ik moet doen of hoe ik er aan moet beginnen bij bepaalde zaken
Hoop dus echt dat er bedrijven zijn op de markt die me als beginner willen aannemen en dus min of meer een "opleiding" willen geven

Ben echter ook op zoek naar goeie cursussen bij vdab of syntra (west), om zo mijn huidige kennis van autocad te verfrissen en te verruimen
Een cursus waar een stage aan verbonden is, is natuurlijk mooi mee genomen
Want deze geven meestal de kans om daar dan zelf aan de slag te gaan, in het bedrijf waar je de stage hebt gedaan

Mvg
Koen

julien

de cursussen van de vdab en syntra zijn zeker in orde, maar het een sluit het andere niet uit.
Syntra geeft ook avond lessen, dus je kan al beginnen met werk zoeken.

Als tekenaar moet je je altijd inwerken in het poduct van je werkgever, dat is heel normaal.

Koen Vanden Buverie

Citaat van: julien op wo 12 05 2010, 11:59:55
..."maar het een sluit het andere niet uit."

Als tekenaar moet je je altijd inwerken in het poduct van je werkgever, dat is heel normaal.
hoe bedoel je precies?

Citaat van: julien op wo 12 05 2010, 11:59:55
inderdaad, en daarom zou ik misschien beginnen bij een kleine zelfstandige. Waar ik al jaren als jobstudent functioneer. Maar helaas door de zware arbeid kan ik dit geen jaren(door mijn schouderinstabiliteit) meer doen, hoe graag ik het ook doe. Zo zou ik dus tijdens mijn werk-periode de cursussen kunnen volgen en eventueel eens rondkijken voor teken jobs. Zou eventueel ook eens kunnen vragen aan mijn baas of ik eventueel niet eens een opdracht zou mogen uittekenen voor hem, om toch al iets van ervaring op te doen

Met vriendelijke groeten
Koen