yoin

rudi d.

sind ik een nieuwe pc heb  (wel nog xp omwille van enkele oudere programma's) werkt autocad 2008LT als voorheen.
Wat me wel opvalt is dat wanneer ik ofwel een tekening wil opslaaan of een nieuwe of bestaande oproep dit veel langer duurt dan vroeger. Nochtans zou de nieuwe pc (intel core 2 quad cpu) sneller moeten zijn dan de oude.
Kan ik ergens iets veranderen om dit sneller te laten gaan?

mvg
Rudi

Manu

Indien je tekeningen op een server of ergens op een externe schijf staan (dus niet op je C of D-schijf) dan kan het zijn dat je verbinding daar naartoe trager is.. dan heeft het niets met AutoCad te maken... kijk je dat eens na?
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

rudi d.

alles staat op de harde schijf.
Zelfs een nieuwe tekening openen (acadiso) duurt even.

rudi d.

heb eens gekeken, duurt telkens bijna 15 seconden.
Is nu niet het einde van de wereld, maar is niet "klik and go"

rudi d.

Citaat van: Manu op di 04 05 2010, 17:57:01
Indien je tekeningen op een server of ergens op een externe schijf staan (dus niet op je C of D-schijf) dan kan het zijn dat je verbinding daar naartoe trager is.. dan heeft het niets met AutoCad te maken... kijk je dat eens na?
Dit was eigenlijk het juiste antwoord. De hoofd-pc staat in een netwerkje met een oudere pc waar de software van een cnc op draait. Op de nieuwe pc wilde dit programma niet draaien. Door de gedeelde map ondervond ik dat de snelheid van openen of opslaan afhankelijk was of de oudere pc al dan niet aan stond.
Probleem is binnen enkele maanden niet meer actueel wegens aankoop nieuw cnc.

bart

je zou voor die paar maanden nog even een sneller netwerkkaartje in die oude kast kunnen prikken
(kost maar een paar tientjes)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

rudi d.

ach, ging nu al een jaar zo, die paar maanden gaat nog wel lukken :wink:

yoin