yoin

Atwist

Goedemorgen forumleden,

Na lange tijd moet ik weer annotative schaal op mijn dimstyle toepassen, heb textsyle en dimstyle al annotativ gemaakt het blijft op 1:1 staan.
Ik moet nog steeds de schaal per maatlijn op bv 1:5 zetten en dan werkt het wel in de viewport.
Wat heb ik nu nog vergeten?? :roll:

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

Atwist

Ik ben van alles aan het proberen maar kom er niet uit :(

Weet iemand raad

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

hulpje

Is het niet een knopje op je taakbalk aan of uit zetten?
Even een printscreen voor je gemaakt!

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Atwist

Hulpje

Dank voor je reactie, maar dat is het niet.

Heb dus de dimstyle annotativ en de textstyle ook, als ik op de maatlijn of tekst staat dan komt het annotativ teken dus dat is allemaal goed.
Maar ik moet telkens de maatlijnen en teksten selecteren en bij eigenschappen de schalen selecteren waar deze op moet werken.
Heb ook even een printsceen gemaakt misschien dat dit iets duidelijkheid verschaft.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

Ik ben hier aan het raden (Bricscad ondersteund annotiv scale nog niet) maar moet je de annotive scale niet van de betreffende dimension objects verwijderen zodat ze de annotiv scale van de style overnemen. Met andere woorden: is het niet zo dat de "object annotiv scale" de "dim style annotiv scale" overschrijft (override)?

hulpje

Moet je niet schalen toevoegen?
Je hebt nu alleen schaal 1:1 aan staan
(In jouw printscreen, het plaatje in de linker bovenhoek)
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Atwist

OOOOOké,

@Roy
Waar kan ik deze uit schakelen zodat ik alleen met de dim en tekst annotativ kan werken.

Vergeet telkens dat jij met Bricscad werkt

@Hulpje
Dat doe ik telkens maar, maar als ik weer verder ga tekenen en dan weer een paar maatlijnen toevoeg moet ik deze weer selecteren om bij eigenschappen de schaal weer in te stellen, voor 2 jaar geleden had ik het zo dat dit automatisch ging.
Ik kan mij niet meer herineren hoe dit ging.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

julien

Rechtsonder (zie screenshot hierboven) moet je de schaal instellen die je de maatlijnen wil geven.
Is het dat niet dat je vergeten bent?

Atwist

Dag Julien,

Dan wordt er inderdaad verschaald maar alleen als je de schaal hebt ingegeven bij eigenschappen.

Heb weer even 2 screenshots erbij gedaan.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

Reimer

Ik werk zelf niet met annotative maar heb er ooit wel mee gespeeld.
Volgens mij moet je nog iets doen met de twee knoppen naast de annotation scale. De eerste staat in jouw printscreen uit, hierdoor zijn alleen objecten met de huidige annotative scale zichtbaar. De tweede geeft annotatieve objecten automatisch de actieve schaal mee. Dit kan dus handig zijn om alle maatvoering aan te passen naar de huidige schaal als je bv. een nieuwe viewport maakt. (Hoe dit goed moet gaan met het eerste knopje weet ik zo even niet.  :D)

Reimer

julien

Zie ik het goed dat je in paper space zit?
Dit moet je doen in model space.

Atwist

Julien :lol: :lol:

Dat was het ik zat inderdaad telkens in de paperspace te proberen en niet in de modelpace.

Mijn dank is erg groot :vreegoe:

En een hoop ergenis minder.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

julien

Leuk dat ik je kon helpen!  :wink:

Het vergt wat oefening é die manier van werken. Ik kan ervan mee spreken.  :mrgreen:

Atwist

Voorheen ging dat prima :mrgreen:

Was alleen vergeten van de modelspace :wink:
Atwist

AutoCad 2008.