yoin

designer68

is er iemand die weet of je met laytrans alleen laag voor laag kan veranderen of is dit ook te automatiseren via een vba, lsp ? :cry:

dus min of meer een soort kruistabel maken.

julien

Zou je dan niet beter 'standards' gebruiken?

designer68

ik heb een tekening van extern, waar niet onze layers aan hangen, ik wil dus deze layers naar onze standaard wijzigen.
ik weet dat het via lytrans kan maar dan moet ik ze 1 voor 1 doen en zoek iets om het snel te kunnen doen.

marcelmaas

Je kunt met laytrans meerdere lagen in een keer doen, gewoon een laag links kiezen, die je naar een laag van rechts overzet.
Dus als je rechts bijvoorbeeld een template tekening met jullie lagen opent, kun je zo meerdere lagen ineens doen.
Als je dat een keer doet, en die opslaat (rechtsonder met save) als dws file dan kun je met de volgende vba code er een routine van maken.

Sub lagenomzetten()
Dim StrFile As String
Dim StrFileAcad As String
'bit = 1: Force color to Bylayer
'bit = 2: Force linetype to Bylayer
'bit = 4: Translate into blocks
'bit = 8: Write the translation log file
StrFile = "M:\\HH_R naar HCKP lagen.dws" 'de bestandsnaam en het pad naar het dws bestand wat je met laytrans gemaakt hebt.
StrFileAcad = "M:\\HH_R naar HCKP lagen.dws" 'nogmaals de bestandsnaam en het pad naar het dws bestand wat je met laytrans gemaakt hebt
ThisDrawing.Application.LoadArx ("Laytrans.arx")
If (Not Dir(StrFile) = "") Then
ThisDrawing.SendCommand "(acet-laytrans """ & StrFileAcad & """ (+ 1 2 4))" & vbCr
Else
ThisDrawing.Utility.Prompt "Warning: Bestand " & StrFile & " niet gevonden."
MsgBox "Bestand " & StrFile & " niet gevonden.", 16
End If
End Sub

designer68

dank je wel voor je bijval, ik weet nog even niet hoe ik er mee aan moet, maar zal me er eens in bijten.

:vreegoe:

marcelmaas

Als je er niet uit komt mag je altijd even een mail sturen.

groeten Marcel..

designer68

dank je wel, ik probeer het eerst en als het niet lukt hoor je het van me.

groet, jan-pieter

FastFiber