yoin

creation

Beste,

Heb een probleem met de "color" en "linetype" van een block.
Stel: je maakt een block waarvan de "color" en "linetype" ingesteld staat op "byblock".
Je voegt de block in en geeft die block een kleur, bvb rood.
Nadien explodeer je de block ... en de kleur staat terug op "byblock". (is wel logisch)
Terwijl ik zou willen dat de kleur op rood blijft staan. (idem met het lijntype)
Iemand een idee hoe ik dit kan bereiken?

Variante op het probleem:
Je maakt een block met "attributes". Je voegt de block in en vult de attribute ook in.
De tekening moet doorgegeven worden in dwg-formaat, en je wilt niet dat ze uw blocks (waar je zo hard aan hebt zitten werken  :wink:) zomaar kunnen gebruiken.
Dus explodeer je je tekening, met gevolg dat de waarde van de attribute verdwijnt.  :cry:
Hoe los je dit op?

Ik werk met AutoCAD 2010 LT, dus geen lisp-routines en express-tools aub.

Alvast bedankt

roy_043

Er is nog een variant XPLODE met meer opties. Maar daarmee kom je er volgens mij ook niet.

creation

Citaat van: roy_043 op zo 28 02 2010, 18:26:20
Er is nog een variant XPLODE met meer opties. Maar daarmee kom je er volgens mij ook niet.

Toch wel.
Als je het commando XPLODE gebruikt, kun je kiezen: Inherit from parent block
Dan krijgen de objecten die op "byblock" stonden, de kleur dat je toekende aan de block.

Bedankt!

Nu nog het probleem met de attributes...  :P

creation

... wel nog 1 probleem ...
Als ik het commando XPLODE toepas op een groep objecten, en ik doe Inherit from parent block, dan worden sommige blocks die geen kleur gekregen hebben, toch gewijzigd van kleur...
Dit lijkt me niet logisch...

Manu

Wat die waarde van de attributes betreft : gebruik het commando 'BURST' ipv Xplode..

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Reimer

Helaas voor Creation is BURST een Express Tools commando. Dubbel zo jammer is het feit dat BURST wel voor ieder block de juiste kleur overneemt.

Reimer

creation

:ween:
En bestaat er een manier om de express-tools te gebruiken in de LT versie?
Of zijn er nog andere, omsclachtigere oplossingen?

thx

FastFiber