yoin

marcelmaas

Hi,

Ik wil een aantal custom papersize's toe voegen aan onze plotter Teriostar LP1010.
Ik zou dan bij custom paper sizes op "add" moeten kunnen klikken, maar die mogelijkheid heb ik dus niet.
Er staat wel add maar die is uitgeschakeld "licht grijs" zeg maar.

Weet iemand hoe dit komt?

groeten Marcel..

Reimer

Ik weet ook niet waarom deze optie wel bestaat maar niet werkt. Je kunt echter wel papierformaten toe voegen door naar Custom Properties te gaan en hier op de knop Custom Properties te klikken. Hier moet je je eigen papierformaten kunnen aanmaken. Bij mij staat onderaan de lijst van Size: de optie "edit paper list".

Reimer.

marcelmaas

Dat klopt maar daar kun je er maar een stuk of 5 aanmaken, en niet eens de naam veranderen dus dan weet je nog niet welke van de 5 je moet hebben als je bijvoorbeeld een 1700 kader wilt plotten.
Ik had het wel logisch gevonden dat je hier wat meer controle over zou hebben!

groeten Marcel..

bart

Dde meeste plotters hebben papier besparende optie's
zoals automatisch roteren
en het verplaatsen van de afbeelding.

Als deze aan staan heb je maar 1 papier formaat per rolbreedte nodig
Namelijk de breedte van de rol en een lengte van een meter of 2

de plotter zorgt er automatisch voor de afdruk met zo min mogelijk papier wordt gemaakt.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

De volgende tip van Bart (zie ook hierboven  :D ) heeft werkt voor mij goed:
http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=1073.0
Je kunt onbeperkt papierformaten toevoegen met een eigen naam.

Reimer

PS Bart: jouw optie lijkt me erg handig maar ik ben er niet mee bekend. Voor PDF's zul je toch echter wel de verschillende papierformaten willen hebben of plot je die ook op ca. 1x2 meter?

bart

Voor een mooie pdf moet je inderdaad het formaat selecteren dat je wilt
anders krijg je grote witte stukken.

Maar voor en plotter die op papier afdrukt is het meestal niet nodig een exact formaat te selecteren
zoalg de tekening er maar helemaal op past.

De plotters die wij tot nog toe hebben gehad en die van onze repro hebben de mogelijkheid om deze papier sparende opties aan te zetten
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jo-king

Citaat van: bart op ma 22 02 2010, 16:05:15
Voor een mooie pdf moet je inderdaad het formaat selecteren dat je wilt
anders krijg je grote witte stukken.

Deze grote witte stukken kan gemakkelijk "croppen" (wegknippen)
dit kan dmv de (dure!) adobe acrobat (niet de gratis reader)
of via de geweldige (gratis!) tool van Govert / Noliturbare
http://www.noliturbare.com/pdf-tools/pdf-cropper

Wij PDF-plotten  telkens naar een bladformaat van 914x3000mm, en laten deze tool erop los.. werkt perfect!
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

marcelmaas

Ik heb nu een template gemaakt met de diverse kaders die wij gebruiken.
Nu is het probleem dat ik die allen heb ingesteld met de page setup manager, en daarvoor een custom moest maken met de juiste maten van het kader.
Als ik nu een nieuwe layout wil maken from template gaat dat tot zover goed.
Maar als ik nu wil plotten dan krijg ik de melding "papersize in de layout is not supported by the selected plot device"

Dat komt natuurlijk om dat ik steeds aan nieuwe custom paper size heb aangemaakt per kader.
Daarom zou het fijn zijn als je een custom paper size kunt aanmaken per kader en die ook op zou kunnen slaan met een naam van het kader ofo.

Is dit echt niet mogelijk?

groeten Marcel..

bart

Ik heb jouw plotter even geinstalleerd op mijn systeem
(en ben een beetje verbaast over de uitgebreide driver)

Jouw leverancier bied goede ondersteuning voor autocad (2010)
download op onderstaande site de HDI driver van de plotter
http://www.seiko-i.com/download/driver/index.html  die bij jouw OS past
en installeer de plotter dan via de plottermanager van autocad.

Als je dat gedaan hebt kan je de add knop waar je het eerder over had  wel gebruiken
en diverse papierformaten met naam aanmaken.

Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

marcelmaas

Hi Bart,

Dank je voor deze info.
We gaan hier de driver laten installeren, en dan kijken we of het idd werkt zoals jij zegt.
Als dat zo is dan zijn wij heel blij.!!!

Wordt vervolgt.

Groeten Marcel..

marcelmaas

Hi,

Ik heb vandaag de driver geinstalleerd, en kan nu zelf custom paper sizes aanmaken met een eigen naam, dus dat gaat goed.

Alleen heb ik nu het probleem dat kleur 8 of kleur 252 wat grijs zou geplot moeten worden gewoon helemaal zwart op het papier komt.
Ik kan in de plotstyle natuurlijk allerlei dingen weizigen maar daarmee veranderd er niks.
Is het zo dat de pc3 file die ik nu heb aangemaakt nog iets doet/wijzigd in de kleuren of diktes als eindgebruiker in de rit naar de plotter?

Als ik de oude plotter pc3 file gebruik dan gaat het wel goed.
Alleen is het voor mij nog niet helemaal duidelijk waar ik nu de lijndiktes kan veranderen zodat ik dat ook zie in de plot?
Als ik een preview doe, dan ziet het er uit zoals het zou moeten, maar plot ik hem dan dan wordt de kleur 8 en 252 zwart afgedrukt.

groeten Marcel..

bart

De windows versie van de driver heeft mogelijkheden tot het instellen van pendikte en kleur buiten de aplicatie om
mogelijk staat er ergens iets ingesteld.

Als je je ctb bestand op het forum zet wil ik er wel even naar kijken of er iets raars in zit

Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

marcelmaas

Dit is onze plotstyle:

Maar aan de plotstyle hebben we niks veranderd, dus zou het verschil niet in de pc3 file zitten die we gemaakt hebben?
Als ik namelijk de oude gebruik dan gaat het gewoon goed, ook in combinatie met onze plotstyle!

groeten Marcel..

bart

Beste marcel,

Als je een solid print met de kelur 250 t/m 255 zijn die dan ook allemaal zwart ? of worden deze wel grijs
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

marcelmaas

Als ik deze plotstyle gebruik in combinatie met mijn oude PC3 file dan zijn die midgrijs, maar als ik die de plotstyle gebruik in combinatie met mijn gisteren aangemaakte nieuwe driver PC3 file dan zijn ze helemaal zwart!

Dus ligt het dan wel aan de plotstyle?

groeten Marcel..

FastFiber