FastFiber

Tekening automatisch uitzoomen naar Zoom Extents

Gestart door mrnoname, wo 09 12 2009, 13:48:14

Vorige topic - Volgende topic

mrnoname

Geachte mede CAD gebruikers,

Wij hebben het volgende probleem: sinds wij vorige week naar AutoCad 2010 overgegaan zijn krijgen we bij het openen van een tekening niet de hele tekening te zijn maar lijkt deze op het scherm 'naar beneden gezakt' te zijn.
M.a.w. alleen de bovenste helft verschijnt in beeld.

Nu is dit natuurlijk simpel op te lossen d.m.v. een Zoom Extents commando, maar op den duur gaat dat wat vervelen.
Ik bedacht dat als ik een simpele lisp routine kan draaien bestaande uit: (command "ZOOM" "EXTENTS") die ik in de startup suite plaats, de tekeningen automatisch uitgezoomed worden naar Zoom Extents zodat dit probleem verholpen is.

Edoch...dat werkt niet...waarschijnlijk is de lisp routine niet juist/volledig (ben niet sterk met lisp)
Ik heb ook al bedacht dat ik misschien iets in acad2010doc.lsp of acad2010.lsp kan rommelen maar deze files zijn bij ons bedrijf vergrendeld.

Heeft iemand een idee? Alvast bedankt

julien

Ik heb al een lispje gemaakt dat het commando ze aanmaakt:
http://www.cadsite.be/lisp/download/ze.zip
Dubbelklikken op je scroll wiel is ook hetzelfde.

HofCAD

Beste Mrnoname,
Als U het commando CUI (Tools->Customize->Interface) opstart
dan ziet u in de boom het item 'LISP Files'.
Met een klik van de rechter muisknop krijgt U de optie 'Load LISP',
waarmee U een Lisp file(*.lsp) kan kiezen die bij het opstarten
geladen wordt.
U kiest nu het lisp bestand(*.lsp) waarin de regel staat:
(command "ZOOM" "EXTENTS")
Dus niet een bestand met een defun, maar bijv. het bijgevoegde bestand OpeningsLisp.lsp

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI
ACADcadabra

mrnoname

Bedankt voor de snelle reacties

Ik ga ermee aan de slag!

mrnoname

@HofCAD : Het probleem is dat de lisp uitgevoerd wordt voordat de 'ribbon' geplaatst wordt, met zoom extents valt de tekening 'onder' de ribbon, ik heb dit opgelost door mijn lisproutine zo te maken: (command "ZOOM" "scale" "0.8")

Overigens spreek je over de het bijgevoegde bestand OpeningsLisp.lsp, hoe krijg ik dit binnen?

HofCAD

Beste Mrnoname,

Als je ingelogd bent, dan zie je bij een attachment onder aan het bericht een link.
Als je er een dubbelklik opgeeft, dan krijg je de opties van Openen, Opslaan en Annuleren.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

FastFiber