FastFiber

Count binnen een dynamic blok (opgelost)

Gestart door debasjes, ma 30 11 2009, 14:54:02

Vorige topic - Volgende topic

debasjes

Hoi,

Hier nog een keer een vraag van mij ik heb nu een blok gekoppelde maatvoering aan een aray actie is het mogelijk om binnen dit blok ook nog een field de inserten met het optellen van de lagen.
Of is hier een ander comando voor?

Patrick

Reimer

Dit is mogelijk door een attribuut toe te voegen waarin de lengteparameter wordt gedeeld door de laagdikte. In de bijlage is dit toegepast.

Reimer

H@rm

Bijna dezelfde oplossing.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

debasjes

Hoi,

De oplossing is goed maar hoe moet de deel factor invoeren of welke variabelen zijn er gebruikt?
Ik zou hier graag meer over weten of is er mischien al een topic over geschreven?

Patrick

Reimer

De deelfactor is de dikte van de laag (hier 75). In mijn voorbeeld deel je de totale maat door 75. In het voorbeeld van H@rm vermenigvuldig je met 1/75 = 0.01333.

Reimer.

debasjes

Hoi,

De oplossingen beide uitgebropeerd en werken prima maar is het dan ook mogelijk om een blokje te maken waar bv de area van een hatch geconverteerd wordt. bijv 1m2 =77 stenen en dit los te laten op een hatch?

Patrick

Reimer

In de bijlage een voorbeeldje volgens het principe van H@rm. Vraag in een field de oppervlakte van een hatch op en geef deze een factor mee ter grootte van het aantal stenen per m2. Dit kan natuurlijk ook middels een formule.

Reimer.

debasjes

Hoi

Dit begrijp ik dit wordt bij ons ook gebruikt maat kan dit in een blok of formule verwerkt worden waardoor men van bv voor,zij en achtergevels het totaal opgeteld wordt.

Patrick

Reimer

In een field kun je met FORMULA gegevens bij elkaar optellen. Daarnaast kun je ook attribuut gegevens uit een block uitlezen. Als je dus meerde fields (in mtext of block attribuut) hebt, dan kun je deze in een nieuwe field weer bij elkaar optellen.

Een nadeel van het opvragen van hoeveelheden mbv fields vindt ik het feit dat je steeds zo veel moet aanklikken. Wanneer je een hatch verwijderd en opnieuw plaatst is de link met je field weg. Je moet dan deze dan weer opnieuw maken. In het volgende onderwerp heeft Tae al eens een lisp gemaakt waarbij je eerst een object selecteerd en daarna automatisch een field aanmaakt. http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=1208.0

Reimer.

FastFiber