FastFiber

Deur spiegelen ?

Gestart door Domiolierook, wo 16 09 2009, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

Domiolierook

Ik wil in mijn tekening op een verticale muur een deur plaatsen,
alleen wil ik de beweegpunt van de deur boven hebben en de cirkelgedeelte van de deur beneden hebben.
alleen krijg ik dit niet voor elkaar. het klinkt miss wat moeilijk maar hier ziet u zoals ik het bedoel :
(heb de deur erin getekend met paint)

Ik zal dan de deur in autocad moeten kunnen spiegelen ofzo ?

silverster

Citaat van: Domiolierook op wo 16 09 2009, 13:33:06
alleen wil ik de beweegpunt van de deur boven hebben en de cirkelgedeelte van de deur beneden hebben.
alleen krijg ik dit niet voor elkaar. het klinkt miss wat moeilijk maar hier ziet u zoals ik het bedoel :

met het commando mirror krijg je dit voor elkaar en dan wellicht nog een keer mirror om de deur over de andere as te spiegelen

nokia6220

eerst op de x-as dan op de y-as spiegelen :roll: dus 2x spiegelen dan moven.

of maak een kopie
dan draaien,180 graden
moven naar de plek

Manu

Het is een beetje héél vreemd dat je voor een schoolopdracht in een peperduur AutoCad-pakket een plattegrond dient te tekenen zonder ook maar enige basiskennis van van de software...  :vraagteken:
Dat klinkt een beetje cru.. maar ik vermoed dat er wel meerdere forumleden er zo ongveer over denken...

Niettemin, terug naar je vraag : speur in je helpfunctie eens naar de termen Copy, Rotate en Mirror ..

succes,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

H@rm

Citaat van: Domiolierook op wo 16 09 2009, 13:33:06

Dit is toch de standaard deur van Autocad als dynamic block? Dan zit de spiegelfunctie in de deur zelf.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Domiolierook

Probleem/Vraag is opgelost :) :vreegoe: dankjewel!

FastFiber