yoin

silverster

Goedemorgen,

Waarom duurt het soms vreselijk lang voordat een tekening open gaat in autocad terwijl microstation er totaal geen problemen mee heeft. nadat de tekening open is gegaan heb ik al gepurd en audit en drawing cleanup gedaan maar niks werkt, heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen

tekening is bijgevoegd als bijlage.

alvast bedankt.

Manu

In bijlage je opnieuw tekening..

Ik heb er SuperPurge op los gelaten en wat die allemaal kon verwijderen zie in de log-file die ik eveneens postte..
Je dient wel rekening te houden dat ook alle Data uit je X-reffen zijn verwijderd.. dus die dien je opnieuw te gaan laden..
Aanvullend heb ik 3 Wipe-Outs verwijderd... daar doet AutoCad ook wel eens moeilijk over...

laat je weten of dit hielp?

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

silverster

nee dit hielp niet, het lijkt wel alsof het in een x-ref zit maar zelfs als ik die xrefs helemaal opschoont duurt het vreselijk  lang. hmm superpurge haalt er inderdaad nog meer uit dan wat mijn tool doet. zo heb ik het soms ook met kopieren. wanneer ik van een tekening iets kopieert die langzaam is naar een tekening die wel gewoon werkt wordt deze tekening ook echt langzaam.

het blijft een vreemd verhaal

Reimer

En hoe zit het met de layerstates en scalelist in de xrefs. Deze willen ook nog wel eens voor vertraging zorgen.

Reimer.

silverster

Citaat van: Reimer op ma 07 09 2009, 09:28:19
En hoe zit het met de layerstates en scalelist in de xrefs. Deze willen ook nog wel eens voor vertraging zorgen.

wat bedoel je precies met layerstaten en schalelist?

het mooie zou zijn wanneer er een tool bestaat die zowel de tekening als alle x-refs gelijk opschoont.

Reimer

Met het commando SCALELISTEDIT kun je de lijst met schalen in autocad bewerken. Soms vind je hier een wildgroei aan zinloze schalen. Daarnaast kun je met LAS de layerstate's bekijken. Ook hier kan een lange lijst bestaan die je niet nodig hebt. In een layerstate kun je je laaginstellingen op een bepaald moment opslaan en later terugzetten. Je kunt deze ook via de layermanager benaderen.

Reimer.

silverster

hmmm bij scalelistedit krijg ik een error melding te zien. layerstate lukt me inderdaad wel ja

mrbeegee

SCALELISTEDIT is niet tekening afhankelijk dus dat zou niet bij 1 tekening problemen kunnen geven.
Met je geposte tekening is bij mij niets aan de hand qua snelheid. Je moet het dus waarschijnlijk zoeken in je xref's.
Soms helpt het wel om de tekening als wblock weg te schrijven.
Iets vergelijkbaars: Je kan ook nog proberen om een nieuwe tekening/template te openen en alles er weer in te kopieren.

silverster

ook dat doet de tekening dus niet wanneer ik met een nieuwe tekening begint en ik kopieer alles erin dan wordt deze gelijk weer langzaam

bart

LAYEREVAL en LAYERNOTIFY

zijn twee variabele die voor flink wat vertraging kunnen zorgen bij het openen van de tekening
beide hebben invloed op de evaluatie van de lagen tijdens het openen en worden in de tekening opgeslagen

probeer het eerst eens met beide op 0

Als het helpt verdiep je dan in de help en bepaal de voor jouw juiste instellingen.
(ze staan in jouw tekening nu beide aan op de standaard waarde)
en de waarschuwingen zijn best handig als je in de basistekeningen overrullende instellingen doet voor de xref lagen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

mrbeegee

Ik ken de grote en de inhoud van de Xrefs niet, maar wat ik ook wel eens ervaarde, was dat een moeilijk lettertype (true type) voor veel vertraging zorgde. Dit was wel een grote tekening met erg veel tekst.

sschevers

Je kunt nog 2 dingen proberen:

• Maak een wblock van je tekening. Selecteer alleen de elementen die je op tekening wilt hebben niet de optie "all"
  • Open je tekening in Microstation. Sla hem op als een dgn en vervolgens weer als een dwg. Je tekening database wordt dan opnieuw opgebouwd wat nogal eens behoorlijk wil schelen. Ik heb op deze manier al een hoop tekeningen kunnen redden waar autocad niets meer mee kon. Nadeel van deze opttie is dat autocad gaat mekkeren dat het geen orgineel dwg bestand is.

greetz stephan

silverster

Citaat van: sschevers op wo 09 09 2009, 08:15:44
Je kunt nog 2 dingen proberen:

• Maak een wblock van je tekening. Selecteer alleen de elementen die je op tekening wilt hebben niet de optie "all"
  • Open je tekening in Microstation. Sla hem op als een dgn en vervolgens weer als een dwg. Je tekening database wordt dan opnieuw opgebouwd wat nogal eens behoorlijk wil schelen. Ik heb op deze manier al een hoop tekeningen kunnen redden waar autocad niets meer mee kon. Nadeel van deze opttie is dat autocad gaat mekkeren dat het geen orgineel dwg bestand is.

greetz stephan

dit heb ik inderdaad ook gedaan ja geopend met microstation, alleen heb ik dit thuis moeten doen aangezien ze hier geen microstation hebben. dus voor hier is dat niet echt een optie

bart

Heb je die twee variabele al geprobeerd.

open in Microstation station helpt daar niet aan
deze layer controle opties zijn puur autocad en worden standaard ingesteld als ze ontbreken in een tekening van een andere software

ik vind de titel die je aan je probleem hebt gegeven overigens misleidend
autocad opend traag zou beter zijn
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

silverster

ik heb die twee variabelen inderdaad al geprobeerd ook in al mijn x-refs maar nog steeds duurt het super lang om de tekening te openen of te e-transmitten

Citaat van: bart op wo 09 09 2009, 11:05:43
Heb je die twee variabele al geprobeerd.

open in Microstation station helpt daar niet aan
deze layer controle opties zijn puur autocad en worden standaard ingesteld als ze ontbreken in een tekening van een andere software

ik vind de titel die je aan je probleem hebt gegeven overigens misleidend
autocad opend traag zou beter zijn