FastFiber

plotten OLE object

Gestart door Rutger, wo 12 08 2009, 14:04:10

Vorige topic - Volgende topic

Rutger

Ik heb een (verkeersomleidings)tekening gemaakt die ik probeer te plotten.
Ik heb een gedeelte van een routeplanner als ondergrond gebruikt (is dus een OLe-object) waar ik verkeersborden op heb ingetekend.
Bij het plotten (A3printer/plotter/pdf) wordt de tekening geplot, maar niet de ondergrond.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Heeft ongetwijfeld met de instellingen te maken, maar ik zou niet weten hoe&wat.

Alvast bedankt voor het meedenken.

hulpje

Heb je je OLE object toevallig op een laag geplakt die niet geprint wordt? (Bijv. DEFPOINTS)
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Rutger

Neen. Ik al verschillende layers gebruikt, dus kan het niet aan liggen volgens mij.

mrbeegee

Wat Hulpje zegt is toch vaak het geval. Dan staat er een rode streep door de printer in de layer properties manager.
Maar goed, zie je in het afdrukvoorbeeld wel het plaatje?
Zoja, post dan de tekening zodat wij hem kunnen bekijken.

Rutger

Layer kan wel geprint worden, dat zal niet het probleem zijn.
Hierbij het bestand, wellicht kunnen jullie mij zo wat verder helpen.

....bestand te groot om als bijlage toe te voegen.
Hier is 'ie te downen: home.versatel.nl/r_oosterveld/terwisscha.dwg

hulpje

Misschien is dit de oplossing:

You might want to try setting OLEFRAME to 1. If it's set to anything else, it won't plot

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Rutger

stond op 2.
Maar naar 1 te hebben gezet, print 'ie nog steeds niet. :x

mrbeegee

Citaat van: Rutger op wo 12 08 2009, 15:25:33
....bestand te groot om als bijlage toe te voegen.
Hier is 'ie te downen: home.versatel.nl/r_oosterveld/terwisscha.dwg
Het lukt mij niet om de tekening te downloaden. Hij opent hem in een IE viewer. Kan je er een hyperlink van maken? Dan kan ik hem met een rechtermuistoestfunctie wellicht wel downloaden.....
:roll: Wacht, dat kan ik zelf natuurlijk ook!
www.home.versatel.nl/r_oosterveld/terwisscha.dwg

En nu lukt het wel. :lol:

Manu

Rutger,

Hierbij (wellicht) de oplossing :

- selecteer het OLE-object
- verander in de properties (onder Misc) de plotquality van Low Graphics naar High Graphics

Bij mij plot alls nu wel netjes uit.. (in Acad 2008)

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

mrbeegee

Ik heb er net even naar gekeken.
Als Ole object kreeg ik hem niet geprint. AutoCad liep vast tijdens het printen. Ole objecten geven inderdaad veel problemen in de iets oudere versies(Ik gebruik nu 2007) Welke gebruik jij?

Daarna heb ik het OLE object gekopieerd en geopent in MS paint en opgeslagen als *.jpg
Toen in autoCad 2 diagonale hoekpunten van het OLE object met een lijn verbonden(als referentie) en het OLE object verwijderd. Daarna met IMAGEATTACH het plaatje wederom geimporteerd en met de referentiepunten weer op de oude plek gezet, ik moest iets verschalen. Object naar de achtergrond gezet. Daarna was printen geen probleem meer.

Truc van Manu ga ik nu ook proberen. :wink:

mrbeegee

Hij blijft weer hangen met een volle Progressbalk in het Plot Job Progress scherm. Misschien dat die er na lange tijd uitkomt maar daar kan ik niet op wachten...Weekend is aangebroken. :mrgreen:  :pintje:

succes!

Rutger

Ik heb AutoCAD LT 2007.
IMAGEATTACH kent hij niet. Dus dat gaat niet werken vrees ik.
Zal nog es proberen met High Graphics. Maar dat klinkt als nog moeilijker/groter bestand.

Edit:
High Graphics aanpassen helpt!  :P Maar gedeeltelijk. Als ik de tekening vervolgens naar de zw/w laserprinter stuur, print deze keurig de gehele tekening, incl OLE-object cq achtergrond. Maar als ik diezelfde tekening naar de HP-plotter stuur dan drukt deze alleen het OLE-object af, en een gedeelte van de tekening zelf..  :roll:
Ben dus al wel een klein stapje verder, maar nog niet vergenoeg....

Zou het iets met het (werk)geheugen van de plotter/computer te maken hebben?

Rutger

Ik ben nu zover dat de zw/w laserprinter het goed afprint (A3), de deskjet A3-printer alleen het getekende en de A0-plotter alleen het OLE-object afprint. Dit met quality op high graphics. Schiet dus nog niet heel erg op.

Iemand verder nog enige suggesties cq ideeën??

Manu

Rutger,

In bijlage het bestand HPsetup.exe .
Hierin kun je ondermeer laten bepalen hoe het geheugen van je HP-toestel omgaat met complexe tekeningen.
Bij mij staat het ingesteld op :

Plot Memory Optimization : Disabled
Plot Merge Control : Lines Overwrite

Het kan geen kwaad het even te testen bij jou...

Let wel op : ik diende de extentie *.exe te hernoemen naar *.txt om dit te kunnen posten.. vergeet dus niet om de extentie opnieuw naar *.exe te zetten..

succes,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

FastFiber