FastFiber

Hatches in layout zelfde formaat

Gestart door hilnanne, di 11 08 2009, 08:46:57

Vorige topic - Volgende topic

hilnanne

Hallo,

Kan iemand mij helpen of ik mijn hatches in de layout altijd op een zelfde schaal kan krijgen.
Voor de lijntypes is er een functie "psltscale" dit werkt prima. Zoiets zoek ik eigenlijk ook voor de hatches.

Alvast bedankt,

gr Nanne

hulpje

Probeer het eens met de waarde MEASUREMENT en zet deze op 1.

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

hilnanne

Ik heb mijn measurement op 1 staan.
Het gaat mij er meer om wanneer ik een tekening 1 op 1 tekenen en dan bijvoorbeeld 2 verschillende viewports ga gebruiken. 1 voor 1:1000 en 1 voor 1:500, dat mijn arcering in beide viewports gelijk blijft.
Het is dus eigenlijk het zelfde idee als annotative, echter wil ik vermijden om deze te gebruiken dit omdat het in een toolpalette komt voor een standaard binnen het bedrijf en met een annotative wordt het zo zwaar om een tekening te laden.

Joop

Net als bij een toolbar kun je dit in de dashboard zetten dmv een macro.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

hilnanne

Hoe werkt zo'n macro in een dashboard dan?
Hier heb ik namelijk een ervaring mee.

hulpje

Dan zal je met een Annotative arcering moeten gaan werken.
Dit werkt vanaf Acad 2008.

Op bijgevoegd printscreen zie je bij de zandloper, de plek waar je Annotative kan activeren. (Zie help voor een gedetailleerde beschrijving van Annotative hatch etc.)

Succes!

Richard

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

hilnanne

Ik heb het geprobeerd met annotative, maar als ik mijn hatches in een toolpalette zet dan kan ik annotative niet aanzetten.
De hatches worden ingevoerd door middel van een command string. Dit omdat ik dan select objects kan kiezen in plaats van pick points.

In elk geval bedankt

gr

FastFiber