FastFiber

waarom is deze tekening zo traag?

Gestart door marcelmaas, do 23 07 2009, 13:29:38

Vorige topic - Volgende topic

marcelmaas

Hi iedereen,

Ik heb hierbij een tekening ingevoegd die bij mij zo traag is met pannen en scrollen.
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe ik dat kan oplossen?

groeten Marcel..

H@rm

Citaat van: marcelmaas op do 23 07 2009, 13:29:38
Hi iedereen,

Ik heb hierbij een tekening ingevoegd die bij mij zo traag is met pannen en scrollen.
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe ik dat kan oplossen?

groeten Marcel..

Marcel,

Ik kan geen tekening als bijlage vinden, maar heb je mischien layer propertie manager aan staan? Dat is ook een grote vertrager.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

marcelmaas

Hi Harm,

Klopt de tekening is 1100 kb ongeveer, en dat is te groot om bij een bericht te mogen plaatsen.
De tekening bestaat uit lijntjes, en geneste blocken waarschijnlijk.

Heb je een idee waar het dan aan zou kunnen liggen?

groeten Marcel..

marcelmaas

Hi

Iemand anders misschien nog een idee hoe ik van dit heel vervelend probleem af kom.
Het gaat dus om een bouwkundige tekening die ik als onderlegger moet gaan gebruiken.
Ik ben hem aan het uitkleden, maar hij is zo traag dat er niet mee te werken valt.
Zit hem dat in de blocken?

Er zit geen text of mtext meer in, ook geen arceringen, geen cirkels die uit puntjes bestaan.

Ik weet niet wat het nog zou kunnen zijn, ik hoop dat iemand nog een idee zou kunnen hebben.

groeten Marcel..

H@rm

Citaat van: marcelmaas op vr 24 07 2009, 08:46:40
Hi

Iemand anders misschien nog een idee hoe ik van dit heel vervelend probleem af kom.
Het gaat dus om een bouwkundige tekening die ik als onderlegger moet gaan gebruiken.
Ik ben hem aan het uitkleden, maar hij is zo traag dat er niet mee te werken valt.
Zit hem dat in de blocken?

Er zit geen text of mtext meer in, ook geen arceringen, geen cirkels die uit puntjes bestaan.

Ik weet niet wat het nog zou kunnen zijn, ik hoop dat iemand nog een idee zou kunnen hebben.

groeten Marcel..

Marcel,

Wat ik al eerder zei :
Citeerheb je mischien layer propertie manager aan staan? Dat is ook een grote vertrager.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

roy_043

Beste Marcel,

Heb je al geprobeerd om de tekening eerst te zippen?

Groet, Roy.

JMD

Dag,

heb je al geprobeerd om je SCALELIST te resetten? Of een groot deel hiervan te verwijderen?
Er zijn hiervoor speciale programmaatjes te vinden op internet.

Grtz JMD

marcelmaas

Hi,

Ik heb de layer properties manager niet aan staan, dus dat is het probleem niet.

Waarom zou ik de tekening willen zippen, gaat hij daar sneller van worden dan?
En wat bedoel je met zippen, Etransmitt?

Ook heb ik de Scalelist geresett maar ook dat helpt niet echt.

Ik heb zitten denken of ik misschien een geheugen lek zou kunnen hebben.

groeten Marcel..

roy_043

Beste Marcel,

Met zippen bedoel ik (vanzelfsprekend :roll:): stop de dwg in een zip zodat je de tekening alsnog kunt posten. Dan kan het forum de tekening bekijken en concrete tips geven. Ik ben onbekend met Etransmitt maar als ik hier kijk zie ik dat je daarmee ook een zip-bestand kunt maken. Andere opties zijn: WinZip en volgens mij is een gecomprimeerde map ook niets anders dan een zip-bestand.
Gratis alternatieven voor WinZip:
http://www.quickzip.org/
http://www.filzip.com/

Groet, Roy.

marcelmaas

Hi Roy,

Ik heb geprobeerd om de tekening te zippen, rarren of anders, maar ik blijf een tekening overhouden die veel te groot is.
Ik zou hem kunnen mailen natuurlijk?

ik hoor het nog wel.

groeten Marcel..

H@rm

Marcel,

1- Heb je de tekening ook al gepurged?
2- Verder kan het zijn dat er elementen in je tekening staan met geen lengte o.i.d. . Deze kun je vinden door met CTRL+A alles te selecteren en met de shiftknop ingedrukt alle zichtbare dingen te verwijderen uit je selectie. Als ze er zijn houd je op die mannier alle elementen over zonder lengte (of teksten zonder inhoud). Save je tekening(en) wel voordat je deze actie uitvoert. Het wil bij mij nog wel eens gebeuren dat acad vast loopt en met grof geweld uitgezet moet worden.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

marcelmaas

Hi

Na deze actie is hij wel iets sneller geworden.
Ik ga er nog eens vanaf het begin mee aan de slag, en met deze info in gedachte nog eens proberen of het dan allemaal beter gaat.

Ik kom er nog op terug.

groeten Marcel..