yoin

mrbeegee

Citaat van: sschevers op vr 28 08 2009, 14:14:53
Nog een kleine aanpassing gedaan. In het selectie set werd ook paperspace meegenomen. Het selectie set is aangepast waardoor paperspace niet wordt meegenomen. Fucntioneel veranderd er niets. Het is meer een optimalisatie  :D

greetz stephan
Hoi Sschevers,
Ik heb net je lsp geprobeerd maar ik ervaar hem als erg traag. Het duurt ca. 13 sec voordat het commando is afgerond (50 viewports in diverse layouts)
Ik had de originele van webracer inmiddels ook al aangepast en heeft geen vertraging en behalve de 1e keer(misschien niet goed herladen), geen problemen meer mee gehad.
EDIT: toch wel veel problemen met mijn aanpassing. Ik heb de bijlage verwijderd.

mrbeegee

Mijn aangepaste lisp zette alles in paperspace om naar defpoints .:shock: En daar kom je natuurlijk achter nadat je net 18 tekeningen hebt afgedrukt. :roll:
Dus maar weer de lisp van Stephan gebruiken.
Toch wil ik vragen of die niet iets sneller kan want een kleine 15 sec wachten om 1 van de 50 viewports te (un)locken vind ik zonde van het voordeel van de lisp.
bvd, BeeGee

sschevers

Beegee,

Ik heb net een kleine test gedaan met een tekening. Dit is een tekening met 5 layouts. Per layout zijn er 25 viewports aanwezig en deze zijn in 6 seconden allemaal gelocked of geunlocked. Ik kan helaas de tijden die jij aangeeft niet reproduceren. Hebben andere mensen hier ook last van??

Ik gebruik autocad map 3d 2007 op win xp professional en 4 Gb intern.

greetz

stephan

H@rm

Citaat van: sschevers op ma 31 08 2009, 16:39:29
Beegee,

Hebben andere mensen hier ook last van??

Ook mijn ervaring is dat hij langzamer is als de eerdere versie die er gepost is.

Voor de klussers onder ons heb ik 3 lisps toegevoegd.
VPlock_unlock.lsp = "trage" versie van stephan
Vplock_unlock-v1.lsp = versie die wel op defpoints zet maar niet werkt met cliped viewports
Vport.lsp = versie die werkt met cliped maar niet op defpoint zet.

Op dit moment heb ik zelf weinig tijd (druk druk druk) maar als er in Vport.lsp iets aangepast gaat worden zou het perfect moeten zijn. (= cliped viewports, defpoints en snel)

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

sschevers

De routine van Michel is inderdaad zeer snel. De viewporst worden nu ook op defpoints gezet.

greetz

stephan

mrbeegee

109 viewports in 102 layouts binnen 1 sec klaar: helemaal top. :vreegoe: Allen bedankt!

H@rm

Misschien wordt het tijd om de titel van deze topic aan te passen  :wink:

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

H@rm

Mijn vorige reactie was op basis van de opmerking van mrbeegee. Maar na een kleine test heb ik het vermoeden dat we weer terug bij af zijn. Hij maakt nog steeds de geclipede (?) viewports niet rood/groen.
De titel dus nog niet wijzigen.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

sschevers

Ik heb nog eens kritisch naar mijn "trage" routine gekeken. Ik heb er 2 zaken uitgehaald:

• Er zat een onnodige for loop in. Waardoor de routine alle viewports hetzelfde aantal keer aanpaste als dat er layouts in de tekening zitten
  • Het updaten van het viewport heb ik verwijderd. Dit nam veel tijd in beslag

@Michel. Clipped viewports zijn de ongelijkzijdige viewporten die je in layout aanmaakt.

Dit is voorlopig het laatste wat ik er aan kan doen. Zit een beetje krap in de tijd

greetz stephan

H@rm

@ Stephan,

Volgens mij is hij nu goed.  :vreegoe:  :vreegoe:
Snel, defpoints, en andersvormige viewports. Alles in rood of groen.

Dan kunnen we nu weer verder met de dingen waar we goed in zijn: TEKENEN.

Michel.
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

mrbeegee

Tja, het liep een beetje uit de hand met alle aanpassingen en problemen maar nu wel een mooie lisp erbij die zeer gewaardeerd wordt bij mijn collega's. :D

FastFiber