FastFiber

lisp routine die niet doet wat ik wil (opgelost)

Gestart door silverster, wo 17 06 2009, 10:31:19

Vorige topic - Volgende topic

silverster

goedemorgen allemaal,

ik heb een lisp routine die viewport locked en unlocked, alleen staat er in deze lisp ook dat wanneer een vport gelocked is dat deze rood moet kleuren en wanneer deze geunlocked is dat deze groen moet kleuren. helaas doet hij dat niet zou iemand hier een oplossing voor hebben?

zie bijlage

alvast bedankt

H@rm

Silverster,

Ik ken het probleem. Het wordt volgens mij veroorzaakt op het moment dat je een viewport hebt die niet rechthoekig is. Iets beter gezegd is het een viewport op een polyline. De polyline wordt dan niet rood/groen en licht boven op de viewport (die wel rood/groen wordt)

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

WebRacer

Dat was inderdaad het probleem.
in bijlage zit een aangepaste lisp.. veel plezier.
?

H@rm

Citaat van: WebRacer op vr 19 06 2009, 19:35:27
Dat was inderdaad het probleem.
in bijlage zit een aangepaste lisp.. veel plezier.
WebRacer,
Ik heb zelf de eerdere versie, zoals gepost door silverster, in het verleden al eens aangepast zodat hij ook gelijk de viewports op de layer defpoints zet. Wellicht nog een idee om ook in jouw versie toe te voegen?

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

silverster

perfect werkt inderdaad weer als een zonnetje

bedankt voor de snelle respons

silverster

AARGHH

hij geeft nu weer ineens een foutmelding.

ik krijg de volgende foutmelding: _vpu ; error: bad argument type: lentityp nil

iemand enig idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt

mrbeegee

Ik heb die foutmelding (nog) niet.
Wel ben ik nog geinteresseerd in het stukje van Michel (H@rm) zodat die alle viewports op defpoints zet.
Kan je dat eens plaatsen H@rm/Webracer?

H@rm

mrbeegee,

Hierbij de lips die de viewports ook op defpoints zet. Deze werkt dus niet correct met andersvormige viewports wat betreft de kleuren. Hij lock/unlockt ze wel.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

mrbeegee

Thanks,
Nu wil het dat er in onze template een polygonal viewport zit verwerkt!  :?
Ik zal eens kijken of ik die code in de lisp van Webracer kan inbouwen. Dat lijkt mij als lisp-beginneling toch niet al te moeilijk.

gr, BeeGee

sschevers

Ik heb de routine aangepast zodat de clipped viewports ook nu ook van kleur veranderen.

greetz stephan

H@rm

Citaat van: sschevers op vr 28 08 2009, 13:20:08
Ik heb de routine aangepast zodat de clipped viewports ook nu ook van kleur veranderen.

greetz stephan

sschevers,

:vreegoe: :vreegoe: :vreegoe:

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

sschevers

Nog een kleine aanpassing gedaan. In het selectie set werd ook paperspace meegenomen. Het selectie set is aangepast waardoor paperspace niet wordt meegenomen. Fucntioneel veranderd er niets. Het is meer een optimalisatie  :D

greetz stephan

will

Hallo,

Lijkt mij een mooie lisp routine,
maar met welke toetscombinatie activeer je deze?

Groetjes,

Will

TTB

Met VPL danwel VPU !!

Aan een ieder die aan deze routine heeft meegewerkt / gesleuteld: BEDANKT  :vreegoe: Werkt perfect !

Groeten.
Peter

mrbeegee

Je kan ze natuurlijk ook onder een knopje hangen. Mocht je dat willen dan heb ik hier reeds 2 icoontjes voor aangemaakt!

FastFiber