FastFiber

Ik zie mijn arcering niet, Hatch werkt niet!

Gestart door stefandelange, di 09 06 2009, 09:33:51

Vorige topic - Volgende topic

stefandelange

Hallo,

Plotseling werkt mijn Hatch niet meer.

Ik ben ten einde raad ik kan het maar niet vinden.

misschien is de oplossing simpel.

wie kan mij helpen?

Groeten Stefan

bart

Wat gebeurd er als je een arcering wilt tekenen ?

als autocad een (fout)melding geeft op de commandline plak deze dan even hier op het forum
dat zoekt wat makkelijker :D
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

theKruid

Waarschijnlijk toch een schaling probleem.
Hoe, of wat werkt er niet?

stefandelange

hij geeft geen foutmelding helaas.

op het moment dat ik iets selecteer om te arceren maakt ie de buitenste lijnen gewoon gestippelt maar op het moment dat ik op de preview druk of gewoon ok druk gebeurt er gewoon niets.

ik heb bij verschijdene arceringen al scales van 0.00001 tot 10000 geprobeert maar hij doet het gewoonweg niet. zelfs de standaart SOLID arcering word niet zichtbaar. :?

hopelijk kunnen jullie hier iets mee. :roll:

groeten Stefan :mrgreen:

roy_043

Beste stefandelange,

Het klinkt alsof de current layer off staat. Als dat het geval is kun je wel elementen tekenen maar zie je alleen niets!
Probeer anders eens of je in een nieuwe tekening hetzelfde probleem tegenkomt.

Groet, Roy.

stefandelange

nee helaas dat is het ook niet. alles staat aan.

ik ben het met meerdere aangeleverde tekeningen tegengekomen. eigen tekeningen echter niet.

is dat misschien iets waar jullie wat mee kunnen?

groeten stefan

roy_043

Beste stefandelange,

Probeer dit eens:
1.
Teken ergens een willekeurig element. Dit mag alles zijn als het maar geen arcering is.
2.
Plaats een arcering. Rond het commando op de normale manier af ook al zie je niets.
3.
Geef het commando List en geef als selectie Last. Als het laatste element WEL een arcering is dan kunnen de gegevens in de lijst je helpen bij de verdere analyse van het probleem.

Groet, Roy.

stefandelange

Citaat van: roy_043 op di 09 06 2009, 11:28:27
Beste stefandelange,

Probeer dit eens:
1.
Teken ergens een willekeurig element. Dit mag alles zijn als het maar geen arcering is.
2.
Plaats een arcering. Rond het commando op de normale manier af ook al zie je niets.
3.
Geef het commando List en geef als selectie Last. Als het laatste element WEL een arcering is dan kunnen de gegevens in de lijst je helpen bij de verdere analyse van het probleem.

Groet, Roy.

hij zegt hetvolgende

Select objects:

HATCH     Layer: "0"
                            Space: Model space
                   Color: 7 (white)    Linetype: "BYLAYER"
                   Handle = 79cb
                 Hatch pattern SOLID
                 Associative
                 Area      70612
                 Origin    X=        0  Y=        0  Z=        0

klopt hier iets niet aan?

gr. Stefan

roy_043

Beste stefandelange,

Er wordt dus wel een hatch gemaakt maar je ziet hem niet. Als het probleem alleen op zou treden met solid hatch dan was mijn conclusie nu dat het aan de variabele fillmode ligt (deze moet op 1 = ON staan). Maar zoals je zelf al aangeeft treedt het probleem ook bij andere patronen op. Post eens een tekening.

Groet, Roy.

roy_043

Beste stefandelange,

Het is toch de fillmode (in AutoCAD reageren alle hatchpatronen op deze variabele in Bricscad 7 alleen de solid hatch). Na het wijzigen van de fillmode moet je overigens een REGEN geven om het effect te zien.

Groet, Roy.

jimpie

ik heb dit ook voorgehad in een tekening waar ook 3D objecten inzatten
ik heb er niks op gevonden maar volgens mij zit daar ergens het probleem
bij het selecteren zie je wel de hatch

jimpie

ik heb dit in betrefende tekening nog eens aan het testen geweest en als je een andere hatch neemt dan sollid kan je die dan zien of oook niet bij mij lukte het door usser defined te nemen en dan spacing op 0.1 te zetten dan liggen dit lijnen dicht bij een lijkt op sollid en toen kon ik die hatch wel zien

stefandelange

beste roy,

kun je mij uitleggen hoe ik deze fillmode in moet stellen om het goed te krijgen?

hij staat bij mij op 0 volgens mij.

ik kom nog maar net kijken in de autocad wereld dat zal je wel niet ontgaan zijn;):P

Groeten Stefan.

theKruid

Is het niet zo dat jij een witte hatch op een witte achtergrond plaatst, of is het niet zo simpel?

Reimer

Stefan,

staat jouw Visualstyle (commando VS) niet toevallig op 3dHidden? Ik heb net even getest dat j e in dat geval geen SOLID-arceringen ziet.

Reimer.

FastFiber