FastFiber

stempel van stabicad zelf laten updaten?

Gestart door balletje23, do 28 05 2009, 15:00:46

Vorige topic - Volgende topic

balletje23

Voor mij werk gebruik ik stabitools en om stempel van een kader updaten moet,
Je altijd via stabitool-setup het knop updaten stempel bedienen.

Mijn vraag wie kan een lisp bedenken zodra ik die tekening open, automatisch de bovengenoemde stappen uitvoert.

w8 af

roy_043

Beste balletje23,

Probeer eens of je een script kunt opnemen en of je dat script later succesvol kunt afspelen.
Het starten van een script is te automatiseren m.b.v. wat eenvoudige lisp. Bijvoorbeeld door een regel als de volgende op te nemen in *doc.lsp:
(command "_script" "c:\\test.scr")

Groet, Roy.

balletje23

Citaat van: roy_043 op do 28 05 2009, 18:25:05
Beste balletje23,

Probeer eens of je een script kunt opnemen en of je dat script later succesvol kunt afspelen.
Het starten van een script is te automatiseren m.b.v. wat eenvoudige lisp. Bijvoorbeeld door een regel als de volgende op te nemen in *doc.lsp:
(command "_script" "c:\\test.scr")

Groet, Roy.

Als ik F2 druk

Staat dit er dit

Command:
================================================================================
= Updaten stempel met tekening- en projectgegevens                             =
================================================================================

hoe ik verder moet weet ik niet .

heb geen ervaring met het maken van lisp

roy_043

Beste balletje23,

Raadpleeg de Stabicad-help om te kijken of en hoe je deze tool vanaf de commando-prompt kunt bedienen. Informeer anders bij Stabicad.

Groet, Roy.

balletje23

Citaat van: roy_043 op vr 29 05 2009, 10:51:52
Beste balletje23,

Raadpleeg de Stabicad-help om te kijken of en hoe je deze tool vanaf de commando-prompt kunt bedienen. Informeer anders bij Stabicad.

Groet, Roy.

heb geprobeert via help, maar er is niks bekent van command prompt,
er is dus geen manier om het te achterhalen behalve, dan bij stabiplan aan tekloppen.

roy_043

Beste balletje23,

Als de knop waarop jij klikt in een "gewone" toolbar zit dan moet je m.b.v. customize het bijbehorende commando kunnen achterhalen... En anders moet je inderdaad even bellen met Stabiplan.

Groet, Roy.

roy_043

Beste balletje23,

Geef eens een update: hoe heb je het "stempel-probleem" opgelost?

Groet, Roy.

balletje23

Citaat van: roy_043 op vr 12 06 2009, 20:47:37
Beste balletje23,

Geef eens een update: hoe heb je het "stempel-probleem" opgelost?

Groet, Roy.

dit probleem heb ik nog niet opgelost, ga dit nog navragen bij stabicad support als dat kan.
Indien dit opgelost is zal ik het hier als eerst op forum zetten!!!

Omdat ik het druk had ,was ik dit even vergeten.
probeer komende week een mogelijk oplossing tevinden

balletje23

Heb een stemp.lsp gevonden zie bijlage

Maar hij werkt niet zoals ik het wil, want het volgende werkt:

Als ik een stabicad tekening open in stabibase en vervolgens apload
de stemp.lsp load dan update hij wel de stempel.

En nu komt het
De lisp werkt niet als ik in de startupsuite doe.

roy_043

Beste balletje23,

Vreemd: het geposte bestand is een script i.p.v. een lisp!

Mogelijk heeft jouw probleem iets met de laadvolgorde te maken. Het geposte bestand roept allerlei "zaken" aan. Als deze "zaken" nog niet zijn geladen als jouw bestand wordt uitgevoerd dan gaat het mis.
Probeer of je de laadvolgorde kunt beïnvloeden en zorg dat jouw script/lisp als laatste wordt uitgevoerd.

Ik weet overigens niet of een script wel in de StartUp Suite geplaatst kan worden.

Groet, Roy.

FastFiber