FastFiber

instellingen (opgelost)

Gestart door Atwist, wo 20 05 2009, 10:24:26

Vorige topic - Volgende topic

Atwist

Beste Roy_43,

Het vorige voorbeeld heb ik uit geplozen en heb nu een nieuwe toolbar gemaakt met de naam van de klant en ben nu bezig om er allerlij knoppen onder te bouwen en dit lukt redelijk met het voorbeeld wat je nu gestuurd hebt moet alles goedkomen. :vreegoe: :lol:

Heb nog een kleine vraag weet je misschien een macro commando om een laag niet te laten plotten (de laag met contrucion lines) als ik die dan nog in bouw dan heb ik dank zei jou een hele mooie toolbar gemaakt.

Roy_043 :vreegoe: :vreegoe: :vreegoe:
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

Beste Atwist,

Wij hebben eigenlijk een principiële vraag overgeslagen: waar sla jij jouw tekeningen op?
Uitgangspunt voor mijn verhaal is dat je per opdracht een aparte projectmap hebt. Zo'n projectmap is altijd gekoppeld aan één opdrachtgever. In elke projectmap bevindt zich dan (indien nodig) een ClientSettings.lsp. Het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat je per client een toolbar maakt. Het uitgangspunt is juist dat dezelfde toolbar afhankelijk van de instellingen in ClientSettings.lsp verschillende lagen aanmaakt. Dit lijkt mij ook de insteek van jouw eerste vraag.

Citeermacro commando om een laag niet te laten plotten
Hier zal ik naar kijken.

Groet, Roy.

Atwist

Beste Roy_043,

Inderdaad worden bij mij de projecten in een map met met klant naam opgeslagen, dus kan ik ook de settings in deze mappen zetten.
Dat van de toolbar was een ideen van mij zelf maar omdat ik verder heb gestoeid met het laatste voorbeeld heb ik dit inderdaad niet nodig het is alleen de standaard setting (ClientSettings.lsp) van de klant aanpassen en dit dan per klant n de map opslaan
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

Beste Atwist,

Bijgevoegd 2 aangepaste lisp-bestanden. De "No Plot" optie is verwerkt. Je hoeft jouw macro's niet aan te passen. Je moet wel jouw ClientSettings aanpassen. Zie daarvoor het bijgevoegde voorbeeld ClientSettings.lsp.

Groet, Roy.

Atwist

:vreegoe: Roy je bent een topper werkt perfect :vreegoe:
Dit is een mooie tool

Mijn dank is enorm groot :D
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

Beste Atwist,

Ik kwam zelf nog een fout tegen in ManageSettings.lsp.
Bijgevoegd de aangepaste versie.

Groet, Roy.

Atwist

Beste Roy_043,

Nogmaals een mooie tool gemaakt mijn dank voor de medewerking.
Ik sta altijd weer verbaast dat mensen dit weer in elkaar knutsellen, dit gaat mij weer boven mijn pet, ben namelijk nog van de oude stempel.

Nogmaals mijn dank :vreegoe:
Atwist

AutoCad 2008.

FastFiber