FastFiber

Kantenband

Gestart door Morian, do 19 03 2009, 19:34:55

Vorige topic - Volgende topic

Morian

Weet iemand hoe ik het totaal aantal meters kantenband uit IMOS kan halen?

Ik werk met de IMOS Organizer maar in geen enkel rapport kan ik het totale aantal meters in stellen. Als een rapport voor kantenband uitgegeven wordt in EXCEL staat er wel een hoeveelheid erbij maar of deze klopt weet ik niet. En om dan alles handmatig bij elkaar op te tellen lijkt mij geen optie.  :roll:
Tot nu toe tel ik het grof uit aanhand van de tekening.

ImosP

Beste Morian,

je moet niet alles willen doen met Imos want dan loop je met je hoofd tegen de muur (spreek uit ervaring).
Als ik de nodige kantenband wil kennen dan haal ik die uit Ardis of eventueel een ander optimalisatieprogramma.
Het zal wel mogelijk zijn in Imos maar dan wel met een hele omweg.

ImosP

Morian

Zo een vermoeden had ik al.
Wij hebben Schnitt Profit (Holzma) maar zonder module om het kantenband te tellen. Dan moeten wij dat aanschaffen.
Misschien is het in IMOS 10 wel mogeleijk.  :wink:

Morian

Eureka!  :mrgreen:
Ik heb het gevonden.

In de ImosOrganizer heb je de stuklijst koppeling voor kantenband.
Geef aan dat je een van deze koppelingen in Microsoft Excel wil openen. Op het tweede tabblad in het Excel sheet (Materiaal) komt vervolgens de totale hoeveelheid kantenband te staan.
Let op!
Als je verschillende kleuren hebt moet je natuurlijk ook verschillende codes voor het kantenband hebben.
Anders telt IMOS alles bij elkaar op.

Het komt misschien niet ergens op een mooie rapport te staan, maar als ik mij daar ook nog druk om moet maken...
Maak een mooi EXCEL sheet en plak de waarde daar in - opgelost.  8)

Success allemaal

FastFiber