FastFiber

Trim 3D

Gestart door Ludo, do 29 01 2009, 10:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Beste forumleden,

Ik ben bezig met technische tekeningen van een vlonder. Ik dacht dat het gemakkelijk zou zijn om deze in 3d te tekenen omdat ik dan met één tekening direct al mijn doorsnedes en details kon afdrukken.

Ik heb nog niet gewerkt met 3D, maar ik was een aantal dingen aan het uitproberen.
Het valt me op dat 3D weinig eigen functies heeft, dus je kan de gewone 2d functies ook gedeeltelijk gebruiken neem ik aan.

Maar ik kwam direct al vast te zitten. Namelijk:

Ik wil een ovaalvormige vlonder tekenen ( 3D ), de vlonderplanken en balken geef ik dan aan met de tool box.
Omdat ik een ovaal vormige vlonder wil tekenen, moet ik dus de uiteinde van de planken de ronding volgens de ovale vorm geven.

Ik heb geprobeert om het commando Trim toe te passen op de box, maar dit werk niet.

Op welke manier kan ik het beste een vlonder tekenen met balken, waar ik dan de ellipse overheen leg en de vlonderplanken de juiste ronding geef ?

Zoals ik al zei ben ik nog niet erg bekend met 3D tekenen, dus graag een simpele uitleg :)

Alvast bedankt !

Ludo

Superthorr

Je zou de vlonder eerst in 2d kunnen tekenen en vervolgens extruderen, maar je kan ook de "intersect" tool gebruiken

Gr

Kees

Ludo

Hoe werkt dat 'extruderen' dan ?  kun je dan de diepte instellen ?

Maar wanneer je meerdere lagen balken onder elkaar hebt bij een vlonder, kun je die verschillende lijnen dan een aparte diepte geven ?

Gr, Ludo

Superthorr

Citaat van: Ludo op do 29 01 2009, 12:14:55
Hoe werkt dat 'extruderen' dan ?  kun je dan de diepte instellen ?

Maar wanneer je meerdere lagen balken onder elkaar hebt bij een vlonder, kun je die verschillende lijnen dan een aparte diepte geven ?

Gr, Ludo

Je kan het beste even hier kijken:

CURSUS------------LESSEN-----------3D TEKENEN IN AUTOCAD

In de PDF staan zowel de extrude functie als de intersect tool uitgelegd

MVG

Kees