yoin

hk51

Hallo,

Hoe kan ik een  solidworks(2008) part exporteren naar een autocad file?

Ik heb een programma(dxf Export for solidworks) van het internet gedownload maar dit werkt niet met solidworks 2008.

Graag uw hulp?

gr Astrid

julien

hk51

Citaat van: julien op zo 14 12 2008, 21:07:15
Kan je exporteren naar acis?

Ja dit heb ik gedaan, de file staat op mijn buroblad.

Maar hoe weet ik zeker dat de persoon die deze file opent ook een exacte kopie van van mijn part krijgt ?

Ik heb namelijk in solidworks een part gemaakt, dit part file wil ik naar een fabrikant in Duitsland sturen die het dan gaat maken.

Nu weet ik dat ik in solidworks een drawing file kan opslaan als een  DWG file , maar het probleem wat ik heb, is dat als ik van mijn part een drawing maak. ik als ik auto dimension gebruik er 10.000 maten in mijn drawing komen te staan waardoor het on overzichtelijk wordt .

Dus zal ik handmatig alle maten moeten plaatsen.

Maar omdat mijn part redelijk ingewikkeld is, ben ik bang dat ik wat maten vergeet of dat het het te on overzichtelijk wordt !!

Ik ben recentelijk van solid edge overgestapt naar solidworks en beheers het drawing gedeelte van solidworks nog niet goed genoeg om het met vertrouwen  op te slaan als een DWG file !!

Vandaar mijn vraag,

gr Astrid

julien

Solid Works ken ik jammer genoeg ook niet, ik teken met autocad en solid edge.
Kan je met solid works geen e-drawing maken? Een exe bestand dat overal te zien is. Als je dit mee stuurt met je technische bestand hebben ze een beter idee van wat het moet worden.
Wat stelt je reseller voor?

hk51

Citaat van: julien op ma 15 12 2008, 08:13:50
Solid Works ken ik jammer genoeg ook niet, ik teken met autocad en solid edge.
Kan je met solid works geen e-drawing maken? Een exe bestand dat overal te zien is. Als je dit mee stuurt met je technische bestand hebben ze een beter idee van wat het moet worden.
Wat stelt je reseller voor?

Ja, dat kan met solidworks, ik heb nog niet met e-drawings gewerkt, staan daar dan ook maten in?

Reseller stelt voor om een SW drawing op te slaan als DWG bestand,dus zal ik me hier meer in moeten verdiepen!!

p.s Vroeger kwam ik wel eens op ENG-TIPS .com , maar als ik nu probeer in te loggen of een nieuwe acount aan te maken, krijg ik steeds een melding, dit emailadres of usersname is al in gebruik probeer op nieuw!!
ook reageren zij niet op emails.

Heb jij ervaring met deze site? , het barst daar van de solidworks gebruikers, maar omdat ik niet kan inloggen kan ik ook geen toppic plaatsen.

vast bedankt voor jouw moeite!!

gr Astrid

FastFiber