FastFiber

Blocks invoegen(Opgelost)

Gestart door Atwist, di 25 11 2008, 19:46:23

Vorige topic - Volgende topic

Atwist

Beste forum leden,

Ik heb een paar nieuwe blocks gemaakt maat als ik deze wil invoegen dan komen deze niet te staan waar ik het aan klik maar tekens verder op blad meestal buiten beeld.
Wat doe ik verkeert of zie ik iets over het hoofd.

Ik dank u bij deze voor u reactie.
Atwist

AutoCad 2008.

HofCAD

Citaat van: Atwist op di 25 11 2008, 19:46:23
Beste forum leden,

Ik heb een paar nieuwe blocks gemaakt maat als ik deze wil invoegen dan komen deze niet te staan waar ik het aan klik maar tekens verder op blad meestal buiten beeld.
Wat doe ik verkeert of zie ik iets over het hoofd.

Ik dank u bij deze voor u reactie.

Beste Atwist,

Waarschijnlijk is bij het aanmaken van de blocks niet een goed 'Base point' (je toekomstig
handvat voor het invoegpunt) gekozen via de knop 'Pick point'.
Controleer bij reeds ingevoegde blocks met de lopende Osnap op Insert met bijv. het LINE
commando waar je invoegpunt is.
Een juist gekozen 'Base point' maakt het juist plaatsen van een block een stuk gemakkelijker
, bijv. bij een bout met zeskantige kop zou ik het invoegpunt nemen bij de overgang van
kop naar steel en in het hart. 

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI
ACADcadabra

Atwist

Dank je HofCAD

Stom dat ik dat was vergeten.

:vreegoe:
Atwist

AutoCad 2008.

Atwist

HofCAD,

Ik heb nu wel mijn pick point goed maar als ik het blok op zijn plaats zet dan is deze weer verdwenen, terwijl deze bij het verplaatsen van de cursor mee gaat.
Wat zie ik nu over het hoofd, het is voor mij lang geleden dat ik blocks heb gemaakt het werd altijd voor mij gedaan.
Atwist

AutoCad 2008.

HofCAD

Citaat van: Atwist op di 25 11 2008, 20:21:12
HofCAD,

Ik heb nu wel mijn pick point goed maar als ik het blok op zijn plaats zet dan is deze weer verdwenen, terwijl deze bij het verplaatsen van de cursor mee gaat.
Wat zie ik nu over het hoofd, het is voor mij lang geleden dat ik blocks heb gemaakt het werd altijd voor mij gedaan.

Beste Atwist,

Kun je niet een tekening met een ingevoegd block plaatsen op dit Forum.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI

PS Als je bedoelt dat hij tijdelijk onzichtbaar is tijdens het invullen van de attribuutwaarden,
dan is dat normaal.
ACADcadabra

mrbeegee

Zie je hem met zoom extents wel? Dan kan de insertunits verkeerd staan. Ik ervaar ook vaak een bug in AutoCad hierin.

veebee

heb je eerst de eerder ingevoegde blocks er uit gepurged, anders blijft het fout gaan?