yoin

wijngaard

Dames/Heren

Heb Wblock voor mijn onderlijst van mijn tekeningen.
Werkte tot nu toe al 15 jaar perfect.
Nu wil het geval dat het bladnummer weergegeven wordt in een vette cursieve letter van 7 mm hoog, terwijl ik destijds opgegeven heb in de prompt en de tag dat dit een normale letter moet zijn van 7 mm hoog.
Ik heb nu een nieuwe wblock gemaakt met een recht font van 7mm hoog, maar telkens als ik nu deze wblock in mijn tekening invoeg is dit weer een cursief font van 7mm hoog; wat ik doe of niet doe, het wordt steeds een cursief font.
De overige tekst in de onderlijst wordt correct weergegeven.

Waar kan dit probleen nu aan liggen: is het soms een variabele of ander soort moeilijk ding
Ik werk met window XP prof
AcadLt 2006

Uw reactie wordt zeer oin dank genomen
m.van den Wijngaard

TTB

Waarschijnlijk "hangt" het oude block nog aan je tekening. Schoon je tekening op d.m.v. purge en haal dan je nieuwe block nogmaals binnen.

Groeten en succes.
Peter

wijngaard

Citaat van: TTB op ma 24 11 2008, 20:36:55
Waarschijnlijk "hangt" het oude block nog aan je tekening. Schoon je tekening op d.m.v. purge en haal dan je nieuwe block nogmaals binnen.

Groeten en succes.
Peter
Peter:
Er hangt geen oud block aan mijn tekening dit had al ik nagegeken; Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van onderlijsten van collega's waarvoor ik werk.

Indo_Jim

Citaat van: wijngaard op ma 24 11 2008, 19:37:25
Dames/Heren

Heb Wblock voor mijn onderlijst van mijn tekeningen.
Werkte tot nu toe al 15 jaar perfect.
Nu wil het geval dat het bladnummer weergegeven wordt in een vette cursieve letter van 7 mm hoog, terwijl ik destijds opgegeven heb in de prompt en de tag dat dit een normale letter moet zijn van 7 mm hoog.
Ik heb nu een nieuwe wblock gemaakt met een recht font van 7mm hoog, maar telkens als ik nu deze wblock in mijn tekening invoeg is dit weer een cursief font van 7mm hoog; wat ik doe of niet doe, het wordt steeds een cursief font.
De overige tekst in de onderlijst wordt correct weergegeven.

Waar kan dit probleen nu aan liggen: is het soms een variabele of ander soort moeilijk ding
Ik werk met window XP prof
AcadLt 2006

Uw reactie wordt zeer oin dank genomen
m.van den Wijngaard

Hoe/waar staan de (tekst)stylen op in de tekenening waar je block binnenhaald.
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

wijngaard

dit zijn de normale textsylen van autocad, zoals je die ook gebruikt voor tekst in je tekening te plaatsen
tini

Indo_Jim

Citaat van: wijngaard op di 25 11 2008, 10:44:52
dit zijn de normale textsylen van autocad, zoals je die ook gebruikt voor tekst in je tekening te plaatsen
tini

Wat zijn normale tekststylen.

Style           Font
Standard     TXT (is dit dan standaard?!?!?)
aangemaakt:
ISO             ISO
Simplex       Simplex
enz.

Altfont  staat op ....
MText gebruikt ...style en font zijn niet meer gelijk.

Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

Siem

Heb je na het purgen van het block ook de text style gepurged? Dat moet wel, anders blijft hij de oude cursieve stijl gebruiken.
Met vriendelijke groet, IDEOMA intelligent systems bv

FastFiber