FastFiber

snap uitgeschakeld

Gestart door mitchell, vr 14 11 2008, 21:24:26

Vorige topic - Volgende topic

mitchell

autocad 2009
Het volgende probleem doet zich voor:
Snap uitgezet

Wanneer ik nu ergen in mijn tekening een lijn wil plaatsen wordt de lijn toch 'gesnapt"
Wie kan mij vertellen hoe dit op te lossen

julien

Met F3 kan je je osnap aan en uit zetten.

mitchell

Bedankt voor je reactie maar misschien ben ik niet duidelijk genoeg
Het uitschakelen  van snap is niet zo het probleem. Het probleem doet zich voor wanneer snap uit is gezet.
Wanneer ik een lijn wil zetten dan wordt de lijn toch "gesnapt" (midpoint etc.  ook al zet deze in snap uit)

Hoe dit probleem op te lossen

hulpje

Dan staat je SNAP functie aan, deze kun je uitzetten met functie toets 9 (F9).
Dit kun je ook als commando intypen, vervolgens kiezen voor Off.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

mitchell

De uitleg f9  werkt niet. hij blijft "snapen"!!

Daarnaast blijkt wanneer snap uitgezet is dat mijn kruisdraad "verspringt" zowel horizontaal als verticaal. Een schuine lijn tekenen is niet mogelijk!

Reimer

De functie SNAP is iets anders dan OBJECTSNAP. Door op F9 te drukken zet je de snap aan en wordt er naar een raster gesnapt (je kruisdraad verspringt van punt naar punt).
Kan het iets te maken hebben met de DYNAMIC input? Ik zet dit altijd direct uit, dus ik weet niet hoe deze reageert. Probeer eens om midden onderin je scherm het knopje DYN uit te zetten.

Reimer

HofCAD

Citaat van: mitchell op ma 17 11 2008, 23:03:34
De uitleg f9  werkt niet. hij blijft "snapen"!!

Daarnaast blijkt wanneer snap uitgezet is dat mijn kruisdraad "verspringt" zowel horizontaal als verticaal. Een schuine lijn tekenen is niet mogelijk!

Is de Ortho uit  (ORTHO OFF of ORTHOMODE 0 of toggle met F8)?

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI

PS Je kan bij het commando SYSVDLG in de dialoogbox kiezen voor Save All
en dus een *.svf bestand aanmaken waarin de stand staat van je systeemvariabelen.
Dit bestand kun je dan opsturen, zodat een ander je instellingen kan controleren.
ACADcadabra

FastFiber