yoin

john001

C3A
weet niet of dit de juiste babbelbox is

heb net een 5daagse cursus gedaan in C3A in gent,het ging wel over revit maar moest deze volgen
C3A geeft ook autocad cursus en dergelijke ,maar vond dat hij in een eil tempo erover ging
we hebben bijna 300 blz in 5 donderdagen gedaan met de basis van revit
ik zat daar tussen ingn en architecten,en voelde ma daar niet op mijn gemak
ben zelf tekenaar bij een bedrijf maar heb enkel avond school gedaan
heb weinig diploma's maar doe nu werk wat ik graag doe,nml industriebouw
het volgende wat ik wou vertellen is dat de lessen goed in mekaar zaten ,het ging nml over het gebouw waar hij in les geeft,mooi gebouw lijkt op een 3hoekige vlieger ,alles was uitgetekent en we hoefden maar gewoon te volgen wat hij zei,als we dan zelf aan de slag mochten gaan was dit van zeer korte duur
zodat we eigenlijk nog niets kende na 5 dagen , hij zei ge moet da thuis maar doen
als vader en een drukke job heb ik nml weinig tijd over om thuis na mijn uren nog te oefenen met revit
wie heeft er nog les gevolgt en wat is je mening daarover
de mijne is : mooi gebouw ,als ik hem moet geloven is autocad er binnen een paar jaar eruit,revit ziet er wel goed uit maar ben nog niet in de wolken ervan,
bij deze wil ik wel niets slechts zeggen over dit opleidings centrum maar wil gewoon mijn hartje luchten
en graag commentaar van mensen die er een cursus hebben gevolgt
mvg john001

jo-king

Het is niet echt "gepast" om een bedrijf/lesgever afbreuk te doen op een publiek forum;
maar je bent zeker niet de enigste die hier zo over denkt.

Revit is echter geen simpel programmatje dat je op vijf dagen even leert. Dus geen verwijt naar Dhr. Vandamme.
het is echter een eerste "kennismaking"; een "basis" om te starten.

Na 8 jaar "basic AutoCAD" (dagelijks & intensief) gebruik, kom ik nog geregeld nieuwe functies/sneltoetsen tegen...

AutoCAD binnen een paar jaartjes niet meer bestaat, moet je echt wel met een korrel zout nemen.
Revit is een geweldig programma, maar in de bouw-wereld gaat CAD-evolutie meestal heeeeeel traag.
zelden kom je (onder-)aannemers tegen die een "recente" versie van autocad hebben. laat staan dat ze DWF kennen.

het zou mooi zijn moest iedereen Revit hebben & kunnen,
when pigs can fly...

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Joop

Sorry Jo-King, ik ben het niet met je eens.
Als iemand een opleiding zoekt is het juist fijn als deze persoon op een publiek forum de ervaringen van andere cursisten kan lezen.
Het kan leiden tot het toch maar volgen van een cursus bij een ander opleidingsinstituut, of zelfs een heel andere cursus.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

IT Fre

Citaat van: jo-king op ma 03 11 2008, 16:42:51
Het is niet echt "gepast" om een bedrijf/lesgever afbreuk te doen op een publiek forum;
maar je bent zeker niet de enigste die hier zo over denkt.

Revit is echter geen simpel programmatje dat je op vijf dagen even leert. Dus geen verwijt naar Dhr. Vandamme.
het is echter een eerste "kennismaking"; een "basis" om te starten.

Na 8 jaar "basic AutoCAD" (dagelijks & intensief) gebruik, kom ik nog geregeld nieuwe functies/sneltoetsen tegen...

AutoCAD binnen een paar jaartjes niet meer bestaat, moet je echt wel met een korrel zout nemen.
Revit is een geweldig programma, maar in de bouw-wereld gaat CAD-evolutie meestal heeeeeel traag.
zelden kom je (onder-)aannemers tegen die een "recente" versie van autocad hebben. laat staan dat ze DWF kennen.

het zou mooi zijn moest iedereen Revit hebben & kunnen,
when pigs can fly...

We werken er hard aan Jo...  :D

IT Fre

Citaat van: Joop op di 04 11 2008, 07:29:55
Sorry Jo-King, ik ben het niet met je eens.
Als iemand een opleiding zoekt is het juist fijn als deze persoon op een publiek forum de ervaringen van andere cursisten kan lezen.
Het kan leiden tot het toch maar volgen van een cursus bij een ander opleidingsinstituut, of zelfs een heel andere cursus.

Zeer juist. Maar ook voor de opleidingsgevers is het aangenaam feedback te krijgen.
Ik denk dat in dit geval het een combinatie is van beide. Iemand die een mindere background heeft dan de meeste andere is meestal de dupe van een opleiding waarbij de lesgever het groot gemiddelde van de leerlingen gaat volgen.
Ik zou John in ieder geval aanraden de toch opgedane kennis trachten om te zetten in de praktijk, het even te geven en nadien bij je zaakvoerder naar opvolgingstraining te vragen. Zo kan je de actuele kennis toetsen en vragen die je hebt bijschaven met een persoonlijke training.
Vraagje echter: jullie werken in industriebouw. Teken jij enkel architectuur? Zo niet vraag ik me af waarom jullie Revit Architecture hebben ipv Revit Structure.

john001

ik wi nog eens iets toevoegen,
zoals ik al zei ik wil hier jos vendammen absolute niet afbreken,want hij is een is een geweldige kerel en staat altijd klaar om uitleg te geven als je een probleempje hebt ook al is dit in het midden van de nacht,
dit was echt niet de bedoeling van dit onderwerp
:roll:

jo-king

Citaat van: john001 op za 08 11 2008, 00:22:42
ik wi nog eens iets toevoegen,
zoals ik al zei ik wil hier jos verstappen absolute niet afbreken,want hij is een is een geweldige kerel en staat altijd klaar om uitleg te geven als je een probleempje hebt ook al is dit in het midden van de nacht,
dit was echt niet de bedoeling van dit onderwerp
:roll:

verstappen? bedoel je niet "vandamme"?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

john001

nogmaals het is niet de bedoeling om mensen af te brekenzeker jos vandamme niet ik vind hem een geweldige kerel ,alleen vind ik dat hij nogal snel over de cursus heen gaat gaat maar dat is mijn mening
,het zal wel aan mij liggen dat ik niet tegoei kon volgen ,
nu een paar weken later na de cursus
kan ik zelfstandig een plan afdrukken in welke schaal ik wil ,
ik kan veranderingen aanbrengen aan een plan
dat is net wat ik zocht
moest ik meer uir revit halen dan is het best dat ik nogn een cursus volg bij jos
groetjes johnn001

FastFiber