yoin

HQ

Hallo,
Laat ik maar eerst met de vraag beginnen.
Ik gebruik verschillende dimensionstyles en zou deze graag op verschillende layers zetten. Is er een mogelijkheid om iedere dimensionstyle z'n eigen layer te geven zonder dat ik dit nauwgezet moet selecteren?
M.A.W. bij het selecteren van een styl zou deze automatisch op de eigen layer moeten terechtkomen.
Alle tips welkom.

Alvast bedankt voor deze site. Ik vind er dikwijls handige tips op.
Hoe meld ik mij aan als gebruiker.

AUTOCAD 2002 ONDER WINDOWS XP

HQ

julien

Het koppelen van een dim style aan een layer kan ik niet (ik vrees ook dat dit niet zo eenvoudig is als het mogelijk is)
Je aanmelden kan je doen door te klikken op "registreer" de 5de optie onder het logo en de stappen te volgen.
Het is eenvoudig en verplicht je (natuurlijk) tot niets.
Je zal ook geen e-mail krijgen van de site tenzij je er uitdrukkelijk om vraagt.

Alvast welkom!

bart

over hoeveel verschillende stijlen praten we ?

er zijn verschillende mogelijkheden

1 menumacro (eenvoudig maar niet perfect)
(per dimstyle heb je in principe 10 knoppen nodigt als je alle soorten dimensions direct onder een knop wilt plaatsen)

2 een (lisp) routine waarmee bij het selecteren de de maatvoering op de juiste laag wordt gezet en deze diend voor elk dimensionsoort te worden gezet (werkt niet als je sneltoetsen gebruikt)

3 een (lisp) routine waarmee je achteraf de maatvoering op de juiste laag zet
(eventueel ook te starten als je een tekening laadt)

op deze manier koppel je de stylen niet echt aan een laag maar e.a. komt in de buurt

(ps. ik schrijf geen op maat gemaakte lisp routines voor het forum maar wil je best op weg helpen als je vastloopt.)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Joop

Je zou een knooppen balk aan kunnen maken met onder eleke knop een andere dim-stijl en tevens de brtreffende layer current zetten.

^C^C-dimstyle r standard layer s BegGrnd

Dit zou het moeten doen.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

FastFiber