FastFiber

Blocks vernieuwen(opgelost)

Gestart door mrbeegee, wo 13 08 2008, 17:43:01

Vorige topic - Volgende topic

mrbeegee

hoi allen,

Wie weet er een handige/snelle manier om in een bestaande tekening alle blocks te laten vervangen door de verbeterde versie hiervan.
Als ik ze nu uit de toolpalette sleep worden de huidige blocks geignored (Duplicate definition of block INLAAT  ignored) maar ik wil juist dat ze geupdate worden!
Huidige methode:
Hernoem het huidige block INLAAT met RENAME naar INLAAT1
Dan insert ik het nieuwe block INLAAT
Dan met BLOCKREPLACE het block INLAAT1 vervangen door INLAAT

Ik vind het erg omslachtig en tijdrovend. Wie weet een betere oplossing?

Reimer

Wanneer je de nieuwe versie van het block insert via het commando Insert -> Browse... (en dus de nieuwe versie ophaalt van de harde schijf) dan krijg je wel de vraag of je de nieuwe of de oude blockdefinitie wilt gebruiken. Kies nu voor JA en het nieuwe block is toegepast.

Reimer.

mrbeegee

Dat is ook een manier, alleen moet je dan alle blocks in een eigen bestand zetten en dat wil ik niet. Als je de hele tekening met de nieuwe blocks binnenhaalt update die de blocken niet!
Alle blocks staan in 1 bestand zodat ik makkelijk blocks kan importeren met behulp van designcenter.
Bestaat er geen instelling die er WEL voor zorgt dat de definitief overschreven worden als je blocks uit designcenter/toolpalettes haalt?

mrbeegee

Ik heb een vrij makkelijke manier gevonden:
Open het designcenter en selecteer de tekening met de verbeterde blocks, klap het bestand uit dmv de +. Selecteer Blocks. Je ziet nu alle (vernieuwde) blocks , vervolgens selecteer je met de rechtermuistoets een block en kies voor Redefine only. Alle blocks in je huidige tekening worden nu vervangen door het verbeterde block.
Jammer dat je niet in 1 keer alle verschillende blocks kan selecteren en redefine doen.

hulpje

Maar ik vind het wel een goede oplossing van je  :vreegoe:
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

yoin