yoin

Pjotr

Voor een collega van mij ben ik op zoek naar buis uitstlagen, oftewel:

Je hebt een buis Ø 140 mm. m.b.v. een buis Ø76 mm. wil hij een aftakking maken. Dit T-stuk kun je plat tekenen oftewel een uislag van het T-stuk. Wie weet waar ik dit soort uitslagen kan vinden of kan berekenen hoe ik ze kan tekenen.

Hopenlijk begrijpen jullie mijn vraag, Ik kan hem momenteel even niet verduidelijken met een tekening. Door een uislag te tekenen van een kubus bijvoorbeeld.

Als vast bedankt en ik probeer zosnel mogelijk een voorbeeld van een kubus neer te zetten.

bart

je bedoeld een doorgaande buis rond 140 waarop een rond 67 haaks aanluit

en als uitslag een plat vlak met een iets ovaal gat er in
en een plat vlak met twee bollen ovale voorkanten
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Pjotr

Dat bedoel ik inderdaad dat je een plat vlak krijgt.

bart

De uitslag van de grote buis
Is een plat vlak met als breedte de omtrek van de circel (list op de circel) met een ovaal gat er in.
De keinste maat van het gat is de diameter van de kleine buis.
De grootste maat is de lengte van de circelboog die in het bovenaanzicht uit de grootste buis wordt gesneden door de kleinste buis.

De uitslag van de kleinste buis
de breedte is omtrek van de buis (list op de circel)
het uiteinde zijn twee volledige sinusgolven (1 golf is een 1/2 omtrek lang)
de hoogte van de golf kan je ook uit het bovenaanzicht halen, dit is de maat evenwijdig aan de kleine buis waar het hart van de kleine buis en de uiterste rand van de kleine buis de grote buis snijden.

ps er is geen rekening gehouden met een dikte van de buizen.  
:pintje:
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Pjotr

Dank je wel voor de uitleg bart, ik zal er eens rustig naar kijken, want momenteel begrijp ik hem nog niet helemaal.

bart

laat maar even weten of je er uit komt

anders zal ik een voorbeeldje tekenen
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Pjotr

Als je een tekening wil maken dan zou het denk ik voor mij een stuk duidelijker worden.

bart

ok ik mail hem je even
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Pjotr

Ik heb hem ontvangen Bart,

Dank je wel.  :)   :)   :)   :)

Ik begrijp hem nu helemaal.

alexander

nou heb ik de discussie gevolgd maar snap hem nog niet is het niet mogelijk om de tekening ergens te plaatsen ?

Pjotr

Alexander,

als je je e-mail adres even in een pb wilt sturen naar mij, wil ik de tekening naar je sturen.