FastFiber

DWG view

Gestart door KADANS, vr 13 06 2008, 17:18:54

Vorige topic - Volgende topic

KADANS

Hallo,

Een klein probleempje met DWG VIEW.
Wij tekenen hier in autocad, en zetten onze plannen ter beschikking van andere. Deze kunnen de plannen alleen raadplegen, en niet bewerken, dit via het programma DWG treu vieuw.

Meestal worden de plannen opgeroepen via verkenner, of via een link uit excel. Als ik die oproep, dan openen deze plannen zonder probleem, maar ik heb dan ook autocad. Als iemand ze opend met DWG treu view, dan krijgt hij eerst een vraag om een template te openen. (Echter kan men enkel dwg-formaten selecteren, en geen dwt.) Aangezien we geen andere tekening wil openen, drukt men op ESC, en dan opent de tekening wel. Dit geeft al enige verwarring, zeker voor mensen die dit zelden gebruiken. Verder is er nog het probleem, dat men tussen het opstarten en de vraag naar een template, een 2 à 3 minuten moet wachten. En dat men geen andere bewerking mag doen, of men vind het template-scherm niet meer terug. Dan moet men eerst alle andere applicaties sluiten, inclusief autocad. Alvorens men het scherm terug krijgt, en dit duurt heel lang. Men krijgt dan ook verschillende keren de melding, dat autocad een ole-bestand probeert te openen.

Vermoedelijk zoekt DWG view een opstartbestand (template), om de tekening te openen, iets wat standaard in autocad zit. Hij vindt dit niet (daar zit de wacht tijd), en vraagt dan een template, die hij eigenlijk niet nodig heeft.

Weet iemand misschien hoe en waar ik dit kan uitschakelen.

KADANS

hulpje

Beste Kadans,

Heb je er al eens over na zitten denken, om je plannen te publiseren naar DWF - formaat?
DWF is de tegenhanger van PDF.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

KADANS

Richard,

Bedankt voor uw reactie.

Van DWF heb ik al veel gehoord, en dit is zeker interessant voor ons, maar ik ben er niet zo van op de hoogte.
Is er ergens een Nederlandstalige (eenvoudige) beschrijving van de werking?
Een DWF bestaat naast een DWG (dus een kopie), of hoe moet ik dit zie?

Alvast bedankt

KADANS

hulpje

Een DWF kan je vergelijken met PDF.
Vanuit AutoCAD print je een DWF file.
Deze is te openen met AutoDESK Design Review. (Gratis te downloaden op de site van AutoDESK)

Maar een DWF heeft meer dan PDF!
Zo is het mogelijk om op een DWF opmerkingen te plaatsen, elementen op te meten of m² te meten.
Deze opmerkingen worden ook wel markups genoemd.

Deze DWF met markups is dan weer als een laag op je AutoCAD tekening te plakken, zodat je de opmerkingen etc. kan overnemen.

Helaas is er geen nederlandse site met uitleg over DWF, maar via de volgende link kan je Design Review downloaden.
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/mform?id=9131297&siteID=123112

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Remo

Citaat van: KADANS op vr 13 06 2008, 17:18:54
Hallo,

Een klein probleempje met DWG VIEW.
Wij tekenen hier in autocad, en zetten onze plannen ter beschikking van andere. Deze kunnen de plannen alleen raadplegen, en niet bewerken, dit via het programma DWG treu vieuw.

Meestal worden de plannen opgeroepen via verkenner, of via een link uit excel. Als ik die oproep, dan openen deze plannen zonder probleem, maar ik heb dan ook autocad. Als iemand ze opend met DWG treu view, dan krijgt hij eerst een vraag om een template te openen. (Echter kan men enkel dwg-formaten selecteren, en geen dwt.) Aangezien we geen andere tekening wil openen, drukt men op ESC, en dan opent de tekening wel. Dit geeft al enige verwarring, zeker voor mensen die dit zelden gebruiken. Verder is er nog het probleem, dat men tussen het opstarten en de vraag naar een template, een 2 à 3 minuten moet wachten. En dat men geen andere bewerking mag doen, of men vind het template-scherm niet meer terug. Dan moet men eerst alle andere applicaties sluiten, inclusief autocad. Alvorens men het scherm terug krijgt, en dit duurt heel lang. Men krijgt dan ook verschillende keren de melding, dat autocad een ole-bestand probeert te openen.

Vermoedelijk zoekt DWG view een opstartbestand (template), om de tekening te openen, iets wat standaard in autocad zit. Hij vindt dit niet (daar zit de wacht tijd), en vraagt dan een template, die hij eigenlijk niet nodig heeft.

Weet iemand misschien hoe en waar ik dit kan uitschakelen.

KADANS

probleem is volgens mij een rechtenkwestie....
ik had het ook tot ik besloot (ook om andere redenen) de gebruiker waar ik dwgtrueview installeer eerst administrator te maken...
dan de boel installeer, daarna een tekening open dan nog even wat instellingen aanpas. daarna haal ik de admin rechten van de gebruiker weer weg, en ze kunnen het normaal gebruiken, geen template vraag en een stuk vlotter als de eerste keer....

yoin