FastFiber

wederom ucs

Gestart door cadtekenaar19, di 07 09 2004, 10:13:08

Vorige topic - Volgende topic

Joop

Als je het volgens de methode doet die ik eerder aangegven heb blijven de coordinaten hetzelfde want door de UCS is ook het coordinatenstelsel gedraaid.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

bart

joop ik hoop dat ik het goed begrepen heb maar als ik je instructies volg dan krijg ik ongeveer het zelfde effect als ik zou hebben gekregen als ik het beeldscherm onder een hoek plaats
ofwel roteerd de tekening en de kruisdraad draait mee

het ziet er wel  leuk uit maar aan de manier van tekenen veranderd niets
'de gevel' loopt nog steeds niet evenwijdig aan de kruisdraad.

volgensmij is de einige  manier om dat te bereiken een gedraaide viewport

dan kan je met coordinaten werken in het model
en in de layout -> modelspacel staat je kruisdraad evenwijdig aan het door jezelf gekozen object.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Joop

Maar zijn de coordinaten nog hetzelfde.
Het gaat hier namelijk niet om een 3D tekening.
B.v. Stel er staat een vierhoek in de tekening met een hoek coordinaat van 100,150
Dan is bij een normale draaing van de tekening deze coordinaat veranderd in b.v. 236,145
Nu heb ik uit het begin van dit verhaal begrepen dat dit NIET de bedoeling is. :?:
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

hulpje

wordt hier niet UCSFOLLOW bedoeld?
Hiermee volg je de ingestelde UCS
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

TeQnologie

ok ik stel het volgende voor.

Draai je tekening 90 graden. of het aantal graden dat je het wilt hebben. en sla hem op of zo. geen idee wat je met de tekening wilt doen.

Draat daarna je Z axis rotate ucs ook 90 graden, nu heb je je tekening 90 graden gedraaid en zijn alle coordinaten nog steeds hetzelfde :D

gast

Citaat van: JoopDit werkt inderdaad, maar jullie vergeten een ding:

CiteerNouw kijk ik teken in een tekening, van een stad (rotterdam). En ik snap wat jij bedoelt maar daar veranderen mijn coordinaten door, en dat is nouw net wat ik niet wil,dus ik wil alles draaien maar dat wel de coordinaten gelijk blijven. maar bedankt voor je reactie

De coordinasten mogen niet veranderen en zogauw je plan current zet kloppen de coordinaten niet meer.

Joop
Mischien is een optie om modelspace/paperspace te gebruiken:
Je tekent het gebouw of de stad ( of wat dan ook) in modelspace.
Vervolgens teken je het kader, rechteronderhoek, legenda enz.
in paperspace.
Daarna gebruik je het commando "MV" om een viewport te maken in paperspace.
Ga in dit viewport en gebruik het commando "DVIEW" , kies nu de optie "TWIST" en je kan de stad of het gebouw ( of wat dan ook) in je viewport draaien zoals je wilt terwijl in modelspace alles gewoon blijft staan met de oude coordinaten.

scorpio

Hallo,

Na het lezen van dit hoofdstuk dat ik heel interresant vind kwam ik op de volgende site terecht http://members.home.nl/jpesebregts/index.htm
daar staat de uitleg bij het hoofdstuk autocad  UCS.

hopend je hiermee geholpen te hebben

FastFiber