yoin

pieterjanv

In Autocad 2008 had ik tot vandaag bij mn cursor steeds de lengte van de lijn die ik aan het tekenen was, kon ik deze ingeven en via "tab" dan ook de hoek wijzigen, vandaag bleek deze ineens verdwenen en geef ik de lengte enkel nog in commandline in, kan ik geen hoek meer geven en kan ik ook de lengte van mijn lijn niet meer aflezen. Iemand een idee waar deze optie ingeschakeld kan worden of hoe dit komt?

Wimhardeman

Dan moet je je Dynamic input aanzetten.
Dit kun je doen door op het knopje Dyn te klikken onderaan je scherm.

jo-king

Citaat van: pieterjanv op za 05 01 2008, 14:16:17
In Autocad 2008 had ik tot vandaag bij mn cursor steeds de lengte van de lijn die ik aan het tekenen was, kon ik deze ingeven en via "tab" dan ook de hoek wijzigen, vandaag bleek deze ineens verdwenen en geef ik de lengte enkel nog in commandline in, kan ik geen hoek meer geven en kan ik ook de lengte van mijn lijn niet meer aflezen. Iemand een idee waar deze optie ingeschakeld kan worden of hoe dit komt?

laat me raden.. de poetsvrouw is vandaag op kantoor geweest? en anders heb je een print-screen gedaan, maar even fout op je keyboard getikt :)

met F12 zet je DYNAMIC IMPUT aan/uit;
waarschijnlijk heb je dit per ongeluk uit geschakeld...

vreselijk he.. als er zo plots iets anders staat & je weet niet hoe/waarom :)

Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

pieterjanv

alletwee enorm bedankt voor de reactie, inderdaad ik moet F12 per ongeluk meegehad hebben en als je gewoon bent van ermee te werken is het hel als het weg is  :)
pieterjan