FastFiber

Autocad 2008: Source drawing for block not found :(

Gestart door pee82, vr 04 01 2008, 14:39:33

Vorige topic - Volgende topic

pee82

Hoi,

ik heb net me pc opnieuw geherinstalleerd met autocad. Nu had ik vroeger blocks aangemaakt (een 500-tal) en deze op verschillende tool palettes geplaatst. Voor ik me pc geformateerd heb, heb ik de de tool palettes geexporteerd op me externe HD. Autocad heeft netjes van elke palet een xtp bestand aangemaakt met een bijhoorend mapje op de HD. In het mapje staat een png afbeelding van elk symbool die ik had aangemaakt in de bijhorende pallet.

Wanneer ik de xtp file importeer na een format zie ik al mijn symbolen terug staan op de palette maar kan ik ze nie invoegen in een tekening omdat het source bestand gemist wordt. Is er een oplossing om de symbolen alsnog te gebruiken zonder dat ik alles opnieuw moet aanmaken?

Alvast bedankt

martijn

Als je blokjes maakt op een toolpalette, maak je in pricipe een soort snelkoppeling naar het blokje. Het blokje blijft gewoon op de tekening staan waarvandaan je hem hebt geplukt.
Verwijder je de tekening met het blokje of wijzig je de mappenstructuur kan hij de tekening waar dit blokje op staat niet meer vinden.
Een xtp bestand is niets meer dan de verwijzingen waar de blokjes te vinden zijn. hierin staat dus niet de informatie van het blokje zelf.
Als je met rechtermuisknop op het blokje in de toolpalette klikt en kiest voor properties, kun je het pad naar het blokje eventueel aanpassen.

Ik hoop voor je dat je de blokken appart in een map hebt staan.

Mvg.  Martijn

FastFiber