yoin

jo-king

alvorens de aankoop van een notebook / laptop (what's in a name) zou ik me graag laten informeren over jullie systemen...

doel is voornamelijk autocad 2008, en in vooruitzicht 2009 & 2010...

liefst een 17"

welk merk raden jullie aan?
ik dacht dat ACER vaak conflicten heeft met autocad.

tevens zou er best een autodesk-certified gfx-card in zitten?

alle info is welkom.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

julien

hmm...
cad en notebook in 1 zin zie ik niet graag.  :mrgreen:

Joop

Ik heb het geprobeerd, AutoCAD 2006 op een laptop.
Het was niet om over naar huis te schrijven, dus schrijf ik naar dit forum. Jullie begrijpen tenminste wat ik schrijf (hoop ik toch). :P

De nieuwste laptops hebben steeds meer power, bijna net zoveel als de gemiddelde desktop.
Maar dit is dus te weinig voor AutoCAD 2007 of hoger.

Wat de toekomst betreft moeten we afwachten, maar ik denk dat hoewel de laptop steeds krachtiger worden, AutoCAD altijd te zwaar blijft. :?
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Remo

Hoewel ik het met de heren eens ben en eigenlijk AutoCAD niet op een laptop hoort te draaien, alleen niet vanwege de prestaties maar meer vanwege de ergonomie...
Als ik serieus zit te tekenen gaat met een laptop alles zeer doen.....  :(

Want ik gebruik (soms wanneer ik niet achter de vaste pc thuis of op ut werk kan zitten) een Sony Vaio VGN-AR51J   en ik moet zeggen AutoCAD 2008 draait als een zonnetje.
De grafische kaart is dan wel niet gecertificeerd door AutoDESK maar hij staat zijn mannetje echt wel..

Alleen voor het geld van een goede laptop koop je een hele goede desktop.....
Dus als je niet van plan bent vaak onderweg AutoCAD te gebruiken zou ik zeggen Desktop..

jo-king

Citaat van: Remo op ma 03 12 2007, 23:18:56
Hoewel ik het met de heren eens ben en eigenlijk AutoCAD niet op een laptop hoort te draaien, alleen niet vanwege de prestaties maar meer vanwege de ergonomie...
Als ik serieus zit te tekenen gaat met een laptop alles zeer doen.....  :(

Want ik gebruik (soms wanneer ik niet achter de vaste pc thuis of op ut werk kan zitten) een Sony Vaio VGN-AR51J   en ik moet zeggen AutoCAD 2008 draait als een zonnetje.
De grafische kaart is dan wel niet gecertificeerd door AutoDESK maar hij staat zijn mannetje echt wel..

Alleen voor het geld van een goede laptop koop je een hele goede desktop.....
Dus als je niet van plan bent vaak onderweg AutoCAD te gebruiken zou ik zeggen Desktop..

ik overwoog reeds de vaio AR51J (17" scherm) ; z'n prijskaartje is wel wat hoog...
bedankt voor de commentaar hierover, nu ben ik al wat zekerder ;)

autocad is idd geen programma om fulltime op laptop-(klein scherm/sucky keyboard/tiny muis) te draaien. ik zou het meer als manier van presentatie en overleg zien (max een uurtje of twee/drie per dag)
wanneer thuis, is het mogelijk om het via een dockingstation "deftig" te bedienen.

indien nodig staat het "grote" broertje steeds thuis te wachten om de zware plannen open te krijgen.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Remo

P.S.

let op in de Sony Vaio VGN-AR51J  zit geen bluetooth module...  (achteraf mis ik dat wel)
Ik houd niet zo van dongle's,  kan alleen maar stuk..  voor de muis heb ik de logitech nano gekocht met een heeeeeeeeel kleine dongle (is bijna of je je usb poort afdopt)  en ik zit te wachten tot deze  op een nederlandse site te koop is...
maar beter is natuurlijk geintergreerde bluetooth...  sony heeft ze wel weet alleen even niet welke...