FastFiber

3D Connexion muis

Gestart door FK, do 29 11 2007, 09:04:34

Vorige topic - Volgende topic

FK

Ik heb een 3d connection muis die niet goed samenwerkt met de gewone muis.
Als ik met de 3D muis in een 3D model draai van bijvoorbeeld de Noord-oost hoek naar de Zuid-west hoek en vervolgens de tekening, met de scrollknop (muiswiel indrukken) van de gewone muis, even in positie wil pannen, springt het plaatje eerst weer terug naar de Noord-oost hoek. Waarschijnlijk een systeem variabele die verkeert staat maar ik kan het niet vinden.

Ik hoop dat één van jullie het misschien weet.

M.vr.gr.

Ferry

Joop

Moeten ze wel samenwerken?
Als ik twee muizen aan mijn computer hang heb ik hetzelfde probleem.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

FK

De éne muis (3dconnexion) is om te navigeren (draaien, in- en uitzoomen, zwivel etc.) en dat heel vloeiend. De ander, gewone muis, heb je nog steeds nodig om dingen te selecteren. Je kan dus wel degelijk meer dan 1 muis op je computer aansluiten zonder dat er problemen ontstaan. Het probleem wat ik nu heb is van de laatste tijd na een nieuwe installatie van AutoCAD. Hij deed het prima.

julien

Ik werk hier met links met een klassieke muis en rechts met een klein wacom tabletje, dat gaat perfect samen.
Met een 3D muis heb ik nog geen ervaring, ik verwacht er eentje vandaag of morgen, ik laat je dan weten hoe het hier werkt.

Joop

Citaat van: FK op do 29 11 2007, 09:39:24
De éne muis (3dconnexion) is om te navigeren (draaien, in- en uitzoomen, zwivel etc.) en dat heel vloeiend. De ander, gewone muis, heb je nog steeds nodig om dingen te selecteren. Je kan dus wel degelijk meer dan 1 muis op je computer aansluiten zonder dat er problemen ontstaan.

OK, ik snap het. Heb tussendoor ook even de site van Connexion bekeken. Ik begin al te watertanden.

Citaat van: FK op do 29 11 2007, 09:39:24
Het probleem wat ik nu heb is van de laatste tijd na een nieuwe installatie van AutoCAD. Hij deed het prima.

Heb je na de installatie van AutoCAD ook de driver van jouw 3d muis opnieuw geinstalleerd?
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

FK

In het begin is het wennen maar nu wil ik niet meer zonder.
De driver is uiteraard opnieuwe geinstalleerd. Bij mijn collega werkt het allemaal prima, zelfde installatie, zelfde computer, zelfde muis. Alleen bij mij werkt het niet. Je moet het probleem al gehad hebben wil je hier een oplossing voor weten, het zal zeer waarschijnlijk een onbenullige instelling zijn. Maarja dat zijn het meestal

Remo

Ik heb op marktplaats toevallig nog een spiksplinternieuwe 3d connexion space pilot te koop staan.....  :-)

http://link.marktplaats.nl/130165311

hulpje

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

yoin