yoin

martijn

Het bij ons het kader met stempel aangepast naar een dynamic block met visabilities. Nu kun je makkelijk het papierformaat kiezen en krijg je gelijk de bijbehorende onderhoek op je tekening.
De onderhoek wordt via sheetmanager en door middel van field al gedeeltelijk automatisch ingevult. Dit gaat goed bij de standaard instelling van het dynamic block. Kies ik echter een ander papierformaat met een andere onderhoek blijven de field van de vorige onderhoek gewoon staan.
In de block editor zijn de field van vorige onderhoek wel onzichtbaar.
Weet iemand hoe je dit kunt oplossen of hoe je je onderhoek moet updaten o.i.d.

Martijn

hulpje

Martijn,

Het klopt dat je oude informatie blijft staan.
Deze wordt pas aangepast op het moment dat je een REGENALL doet.
Ga je bijv. plotten voordat je REGENALL hebt gedaan, dan is er nog niks aan de hand.
Voor het plotten wordt je tekening automatisch geupdate.

Op deze site staan een les over het maken van een dynamisch kader, misschien dat je daar nog wat extra informatie vindt.
http://www.cadsite.be/cursus/les_4/les04.php

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

martijn

Handleiding ziet er netjes uit, alleen ik kan hier niet zoveel mee.
Het probleem is dat als je een nieuwe sheet aanmaakt, deze automatisch een groot deel van de onderhoek invult, zoals de datum, tekenaar, projectnummer e.d.
Als ik nu d.m.v het dynamicblock een ander vel kies krijg je ook een andere onderhoek, bijvoorbeeld kleiner, waardoor dezelfde fields met dezelfde informatie gevuld moeten worden, deze staan dan alleen op een andere plaats in de onderhoek. Alle automatisch ingevulde field blijven gewoon op dezelfde plaats staan als op het eerste vel.
Regenall of save en opnieuw openen werkt ook niet.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker wordt en dat iemand kan helpen.

DIJKHUIS

Ik heb een soort gelijk probleem. Ik heb een block met daar in een field van de plot datum. Ik heb dan meerdere layouts met dus meerdere blocken. Als ik 1 layout heb geplot staan alle blocken op de nieuwe plot datum. Dit klopt niet want die ander zijn nog niet geplot. Als ik alleen een field maak in de verschillende layouts werkt het wel goed.
Kortom de oplossing is dat je de fields niet in een block moet zetten dat meerder keren in een tekening voorkomt maar als losse field in die layout.

Michel

Citaat van: martijn op vr 16 11 2007, 08:57:19
Handleiding ziet er netjes uit, alleen ik kan hier niet zoveel mee.
Het probleem is dat als je een nieuwe sheet aanmaakt, deze automatisch een groot deel van de onderhoek invult, zoals de datum, tekenaar, projectnummer e.d.
Als ik nu d.m.v het dynamicblock een ander vel kies krijg je ook een andere onderhoek, bijvoorbeeld kleiner, waardoor dezelfde fields met dezelfde informatie gevuld moeten worden, deze staan dan alleen op een andere plaats in de onderhoek. Alle automatisch ingevulde field blijven gewoon op dezelfde plaats staan als op het eerste vel.
Regenall of save en opnieuw openen werkt ook niet.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker wordt en dat iemand kan helpen.

FastFiber