FastFiber

Arceren om tekst heen

Gestart door Erp, do 05 08 2004, 10:46:48

Vorige topic - Volgende topic

Erp

Wie kan me helpen bij het volgende:

Ik heb een vierkant getekend met een tekstregel erin.
Dit vierkant wil ik gaan opvullen met een arcering (solid) Maar als ik dat doen, dan komt er om de tekstregel een virtuele vierkant te staan tot waar ge-arceerd wordt. Wie weet een manier om te arceren tot op de letters uit de tekstregel? Misschien de tekst exploderen? maar ik kan niet verder exploderen dan single-line text. Wie kan me hierbij helpen? Bvd

Bart van den Hoven

Als he het commando Hatch gebruikt moet je bovenaan even naar het tabblad "advanced" gaan. Boven aan in dit tabblad staat "island detection style" Deze staat waarschijnlijk bij jou op normal. Zet deze op ignore. als je nu je preview bekijkt zal je zien dat er voledig om de tekst solid gearceerd is. Succes ermee.

TeQnologie

Met pick point gaat de arcering er bij mij ook altijd gewoon omheen. staat nooit op ignore, maar altijd op normal.
heb net geprobeert met ignore maar kreeg geen vak om me tekst heen..

Henry

Je wilt dus een arcering tot tegen de tekst aan?

Doe dan het volgende: zet de tekst in een andere layer als die van het rechthoekje en de arcering.

Zet nu de tekst-layer uit. Arceer het hele vierkantje. Zet de tekst-layer weer aan. Selecteer de arcering. Geef commando draworder en kies Back.

Nu regenereren en voila.

Is dit de bedoeling?

Henry

FastFiber