FastFiber

hoe kan de leraar controleren dat je tekeningen kopieerd ???

Gestart door vandamme1205, zo 14 10 2007, 12:18:16

Vorige topic - Volgende topic

vandamme1205

In onze school heefd onze lerares een soort van programma, waarmee ze kan zien of je je tekening hebt gekopieerd van iemand anders ???

thats hell, weet toevallig iemand hoe dat prog noemt, of hoe ze het voor mekaar krijgt ?

THX

gordon

Weet je zeker dat hij daar een programma voor heeft? Meestal zie je dat wel vlug aan kleine foutjes die in verschillende tekeningen voorkomen. Misschien zegt hij dat enkel om jullie af te schrikken. Tenzij er daar inderdaad een een programma voor bestaat...

GRTZ

Gene

Als je toch wil leren tekenen met AutoCAD waarom het dan niet zelf allemaal uitproberen!! Vroeg of laat val je toch door de mand

Kenny H

Als ik nog int secundair zat gebeurde dat ook vaak dat we de tekeningen gewoon uitwisselden.
Je moet er enkel voor zorgen dat de tekeningen 100% juist zijn want dezelfde fouten vallen ENORM op!  :twisted: ( Ik spreek uit ervaring  :P )

Via het commando Time kunnen ze nakijken hoelang er getekend is.
Als ze via erase uw tekenvolgorde nakijken hebt ge wel een probleem.
vb "op elke tekening erase last 15 keer herhalen" als ze dan identieke tekeningen bekomen, dan heb je een probleem.  :(
Als ik leraar zou zijn, dan zou ik het zo kunnen achterhalen.  :wink:

"Zelf tekenen!", want zo leer je het meeste en leer je het programma het best kennen.
In mijn ogen is het belangrijkste nog altijd weten hoe je het moet tekenen en dit op de vlotste manier.
Je mag copieren maar als ze u of een andere betrappen, gaan ze de ganse de klas extra controleren.
8) Volvo 4 Life 8)

bart

Het is op database niveau heel goed mogelijk twee tekening bestanden met elkaar te vergelijken

Maar er zijn ook hele simpele dingen die je er zo uithaald.

zelfde text en dimstyle gebruikt.
de tekening staat op exact de zelfde lokatie e.d
zelfde laagnamen e.d

Als jouw lerares autocad zelf goed kent heeft ze geen software nodig
een beginneling valt zo door de mand met zijn tekening
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber