FastFiber

Ik heb een vraag over een plotfile.

Gestart door verdam, vr 28 09 2007, 14:12:42

Vorige topic - Volgende topic

verdam

Beste mensen,

Ik ben niet heel erg ervaren met het Cad tekenen maar ik zou graag willen weten hoe je nou het beste een dwg moet mailen zodat de plot instellingen er wel in staan of bij zitten?

Plotfile is me helemaal bekent althans ik kan er mee overweg.

Kun je gewoon het ctb tje mee sturen of moet je het via e-transmit doen en dan mailen?
In het verleden had ik af en toe een probleem dat de copiright het niet kon uitprinten omdat mijn plotfile er niet bij zat, hij gaf altijd (missing) aan!

Kan iemand mij een kleine uitleg geven hoe ik dit op de juiste wijze moet aanpakken?

Ik hoop op een reactie,

Groetjes Verdam

Wimhardeman

Als je je tekening verzend via E-Transmit (staat onder het kopje File) dan stuurt Autocad alle benodigde bijlagen mee zoals je CTB-bestand.

verdam

Dus als ik het goed begrijp dan moet je altijd je tekening via e-transmit versturen en dan komt alles goed!

Bedankt voor je reactie

gr verdam

hulpje

Dan komt alles goed, behalve als er fonts zijn, waar copyright opzit.
Deze zullen niet mee gestuurd worden.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

bart

e.a hangt er een beetje vanaf

Als je je tekening aan een willekeurig persoon stuurt (die autocad heeft)
dan is etransmit een goede optie je stuurt dan automatisch jouw instellingen mee
(zeker als je even de moeite neemt om een standaard aan te maken waarin je ook afwijkende linetype's en arceringen opneemt)

Als je de tekening aan een repro stuurd kan het ook op bovenstaande manier
maar dat kost meestal wel iets extra

Je kan beter contact opnemen met de service en vragen welke printer ze gebruiken (meestal kunnen ze je de driver ook wel even aanleven)
Deze printer installeer je op jouw systeem met de instelling plot to file
vervolgens print je zelf vanuit autocad een plt bestand en dit stuur je aan de repro
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

verdam

Bedankt mensen,

hier heb ik wel wat aan!

gr verdam

yoin