FastFiber

schuifdeur

Gestart door rafvd, do 05 07 2007, 20:32:27

Vorige topic - Volgende topic

rafvd

Hoi,

kan iemand hier een voorbeeldje posten van hoe ik een schuifdeur teken in Autocad?

Groeten,
Raf

Gene

wat voor een schuifdeur moet het zijn?
Normaal, als je zelf weet hoe ze er moet uitzien, zou je ze zelf ook moeten kunnen tekenen. Het ontwerp moet eerst in je hoofd zitten, voor je het op papier of op je scherm krijgt.

rafvd

een niet ingebouwde. Dus eentje die voor de muur doorschuift.

Je wil dus zeggen dat als ik ze teken zoals ik denk dat het moet, dat het altijd goed is?
Zijn daar dan geen standaard methodes voor?

Gene

Wat bedoel je met standaard methodes?
Als je, je aan de normen van technisch tekenen houdt is er toch geen probleem. gebruik de Europese projectiemethode dan zit je goed.
Wat betreft constructie en voorstelling, dat moet je voor jezelf uitmaken, bv. vooraanzicht, zijaanzicht, doorsneden en eventueel detailtekeningen.

Gene

Begin alvast met de tekening en als je niet verder kan, of je hebt een probleem, dan kan je hier nog altijd naar een oplossing vragen.

rafvd

Ja ok, het gaat wel lukken met die schuifdeur,
maar wat mij opvalt is dat als ik 2 architectenplannen bekijk, er geen 2 dezelfde tussen zitten.
bv. voor het tekenen van een gewone deur zie je soms de hele onderverdeling in laagjes getekend en soms gewoon een streepje met een boogje. Zelfde geldt voor ramen.
Maar het systeem van neerslaan en projecteren zal me wel lukken.
Bedankt voor de info.

Gene

je mag de tekening ook is op het forum plaatsen of doorsturen met wat je juist wil

Markske

op deze site vind je details van o.a. deuren & ramen
http://www.hebo.nl/details/detailpagina.htm

grtz, Markske