yoin

silverster

hallo,

ik heb een tekening met meerdere tabbladen/layouts, met verschillende tekening formaten dus met verschillende pagesetups,
elke keer wanneer ik 1 zo'n layout aanpast voor het plotten, past hij ook gelijk de rest van de layouts aan,
dit wil ik dus niet.

weet iemand ofdat dit een variabel is in autocad?
ik word er in ieder geval niet goed van, want elke keer kan ik handmatig deze weer aanpassen aan zijn goede formaat

Gene

De rest van de layouts locken

silverster

en hoe doe ik dat?
normaal had ik hier helemaal geen last van maar nu ineens wel

jo-king

Citaat van: silverster op ma 25 06 2007, 11:59:11
hallo,

ik heb een tekening met meerdere tabbladen/layouts, met verschillende tekening formaten dus met verschillende pagesetups,
elke keer wanneer ik 1 zo'n layout aanpast voor het plotten, past hij ook gelijk de rest van de layouts aan,
dit wil ik dus niet.

weet iemand ofdat dit een variabel is in autocad?
ik word er in ieder geval niet goed van, want elke keer kan ik handmatig deze weer aanpassen aan zijn goede formaat

heb je "benoemde" pagesetups aangemaakt &  nadien gekoppeld aan je layouts?

indien 2 layouts dezelfde "named pagesetup" hebben, en je past er eentje aan, zal acad automatisch de andere aanpassen.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

silverster

nee het zijn dus layouts met verschillende namen, en deze layouts namen komen overeen met de pagesetup namen dus namen van de layouts en de pagesetups komen overheen, maar de namen tussen de verschillende layouts komen niet overheen, en dus ook niet die van de pagesetups.

ik heb het idee dat het ergens een variabele is want ik heb het nu bij al mijn tekeningen. als ik twee verschillende tekeningen open heb,
en ik verander in de ene tekening een pagesetup neemt hij die waarde's automatisch over op de andere tekening,

erg frusterend is het in ieder geval

Manu

Silvester,

Ik weet niet goed of ik in de juiste richting zoek maar welk resultaat toont autocad je bij het opvragen van de variabel "PAPERUPDATE".. ?
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

silverster

hij geeft dan de waarde van 0 aan

Manu

Hmm, bij mij ook .. :(... geen oplossing dus.. ik blijf zoeken..
Sketchup 4-5-6

silverster

ja ik ook erg wazig is het in ieder geval wel dat hij dat nu bij mij doet,

in ieder geval bedankt voor je moeite

bart

Citaat van: silverster op ma 25 06 2007, 13:21:23
nee het zijn dus layouts met verschillende namen, en deze layouts namen komen overeen met de pagesetup namen dus namen van de layouts en de pagesetups komen overheen, maar de namen tussen de verschillende layouts komen niet overheen, en dus ook niet die van de pagesetups.

ik heb het idee dat het ergens een variabele is want ik heb het nu bij al mijn tekeningen. als ik twee verschillende tekeningen open heb,
en ik verander in de ene tekening een pagesetup neemt hij die waarde's automatisch over op de andere tekening,

erg frusterend is het in ieder geval

Page setups en layout namen zijn niet afhankelijk van elkaar
in elke layout zijn de zelfde setups beschikbaar.
het opslaan van een (gewijzigde) setup is een extra handeling welke autocad niet automatisch doet
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Manu

Ik vind op het net hier en daar een verband tussen Pagesetup's, de variabel 'PSETUPIN' én de variabel 'EXPERT'..
Vooral die laatste valt me op... welke waarde is daar bij jou ingevuld? (0 is de 'standaard' waarde..)
Indien de waarde bij jou hoger is dan zou het kunnen zijn dat AutoCad een aantal 'vragen' niet meer stelt.... bv : "apply to all layouts?...."
Misschien zit het hem daarin..? ..
Ben benieuwd..
Sketchup 4-5-6

silverster

Hoi,

nogmaals bedankt voor je reactie,
helaas staat deze waarde ook op 0, dus daar zit het hem ook niet in,

is het niet ergens een variabel waarin hij inderdaad niet de pagesetup toepast voor alle layouts?

yoin