yoin

freewheeler

Heb AutoCAD 16.1 (ADT 2005):

Heb het weer gekund: waarschijnlijk met een beetje te prutsen aan instellingen kan ik het object-snap menu niet meer krijgen als ik shift + rechtermuisknop duw.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit euvel op te lossen? Ik vind het alleszins niet terug...

mvg

freewheeler

bart

als het nog op de zelfe manier gaat als 2004

options -> user preference

daar kun je instellingen doen met betrekking tot de muis rechts klikken menu's e.d

(denk ook aan mbuttonpan voor de middelste knop)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

freewheeler

Bart,

Heb ik even bekeken. Het menu options heb ik  niet en kan ik niet plaatsen (???); heb wel de options gevonden maar ik moet zeggen dat het niet terug te vinden is via deze route. Is wel lichtjes frustrerend... ge kunt zoveel instellen maar DAT blijklbaar niet hoor....  ik moet hier verdorie selecteren via het Obj. snap Shortcut MENU die ik bovenaan heb kunnen plaatsen   :oops:

Vind jij een andere manier, via ingeven van commando's of zo?? Many thx!

freewheeler

julien

Het is in te stellen hoor maar hoe...
Je kan de osnap settings eventueel aanpassen door te rechtsklikken op "osnap" helemaal onderaan en hier te kiezen voor 'settings'

bart

ik zal het iets uitgebreider beschrijven

commando options

ga naar tabblad user preferences

links bovenaan  windows standaard  behavior

shortcutmenu uin drawing area aan
bij richt click customize de instellinen doen die je wil hebben

e.a behoudens wijzigingen in de layout
(ik zou voor deze instellingen zo gauw de systeem variable niet weten)
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

freewheeler

Thx 4 interesse,

Julien, dat helpt niet, zit al de hele tijd in options menu bezig met die instellingen, ook deze zoals Bart ze aangeeft MAAR NIKS HELPT blijkbaar, het zijn computers voor iets, nietwaar. Ik kan dat menu niet meer tevoorschijn halen, en geloof me iedere knop in die options heb ik al geklikt, gecontroleerd en terug op oude instelling gebracht omdat niks hielp.

Maar bon, ik kan hier niet mee verder momenteel gezien ik de PC uit het raam heb gegooid, bedankt voor de hulp althans en moest je eens wat vrije tijd hebben, vind eens de oplossing hiervan en stuur het me door :d

freewheeler

bart

ik weet wel een snelle oplossing. (bij gebrek aan beter)
als je je eigen menu's maakt e.d. zorg dan det deze zijn opgeslagen

ALS JE NIET WEET WAT JE DOET DAN NIET UITVOEREN :!:  :!:

stop de cd van autocad in je systeem en kies voor reparatie van autocad
hierdoor worden alle instellingen weer als default gezet
(ook voor je medegebruiker op het zelfde systeem)
:!:
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Remo

@freewheeler
kan het zijn dat je een eigen menu file hebt geladen?  Heb het probleem ooit ook eens gehad, maar toen had ik een eigen menufile geladen en daar het snap menu in vergeten.....  (kan geen kwaad zolang je die dan maar niet over het orginele acad.mnu zet..   :wink: )

freewheelerXX

Hallo, na zoveel maand een nieuwe versie geïnstalleerd. Was blijkbaar een fout in ACAC file ( een *.mnu file om precies te zijn), waarschijnlijk gebeurd door het saven van de vernieuwde toolbars die ik had gemaakt. Het  saven verloopt niet zo vlotjes naar men mij heeft gezegd.

Dit had dus niets met de instellingen te maken. Dit weet je dan ook al weer hé...  :D

julien

Bedankt om het ons te laten weten.  8)

FastFiber