FastFiber

3d mogelijkheden 2006 vs 2007/8

Gestart door wim3940, wo 25 04 2007, 12:45:34

Vorige topic - Volgende topic

wim3940

julien

Citaat van: AHA-D op vr 04 05 2007, 11:47:28
Het is fantastisch wat jullie uithalen met Autocad, maar je zou zelf een plezier doen door met een "echt" 3D-pakket te gaan werken  :wink:
Ik ben zelf geen fan van de 3D mogelijkheden in AutoCAD, maar ik moet toegeven dat ik soms van solid edge overstap naar autocad om héél grote 3D tekeningen te maken. Solid Edge loopt nogal snel vast ondervind ik.

AHA-D

Ik heb op m'n oude computer nog reuze beeldschermen (zoals http://ah-design.be/PSG.jpg, maar dan nog complexer en groter) ge-assembleerd, wat dus een matrix was van kasten waarin op hun beurt dan weer alle elementen zaten voor voeding, ventilatie en zo ... en dat ging prima (hoewel traag).

Tegenwoordig maak ik systeemstellingen van 20 meter lang en 6 meter hoog waarbij alle gietstukken van alle verbindingen volledig gemodelleerd zijn, en dat gaat ook prima (en sneller met een Athlon-64-3200+ en 2GB RAM en GForceFX5700). OS is Win2KSP4. Ik weet (bijna) niet meer wat een BSOD is en de laatste SE vastlopers waren in een werkomgeving waar ik zware verdenkingen heb rond de VB-macro's. (Visual Buggy misschien).

Alex

loeky

Citaat van: AHA-D op vr 04 05 2007, 11:47:28
Het is fantastisch wat jullie uithalen met Autocad, maar je zou zelf een plezier doen door met een "echt" 3D-pakket te gaan werken  :wink:

Eén mogelijkheid vind je al op deze site.

Alex

Zou je willen doorgeven welk pakket je bedoelt. het wordt zo'n zoekaktie. :roll:
wij zijn aan het onderzoeken welk 3D pakket we moeten gaan gebruiken voor ons vakgebied. Ik werk op een ingenieursbureau waar we ons bezig houden met het uitwerken van betonnen bruggen en viaducten in de meest uiteenlopende vormen. We dienen dus een pakket te gebruiken die goed met vrije vormen om kan gaan. In dit 3-model moeten we ook de wapening gaan aanbrengen. Het eindproduct dat aan de kant afgeleverd moet worden is een gewone 2D-tekening met diverse aanzichten en doorsneden welke gegenereerd zijn uit het 3D-model.

wie heeft er een tip? :vreegoe:

Groeten, Loek

yoin