yoin

kurt

IK BEN AAN HET ZOEKEN NAAR EEN APPLICATIE VOOR HET TEKENEN VAN CV EN HVAC IN AUTOCAD, KAN IEMAND MIJ ZEGGEN WAAR IK BLOKKEN KAN DOWNLOADEN VOOR ALLES WAT TE MAKEN HEEFT MET CV OF HVAC

IS STABICAD GESCHIKT ALS APLICATIE VOOR CV EN HVAC ??

jo-king

Kurt,
Welkom op de cadsite,

kan je wel even je caps-lock afzetten,
enkel in hoofdletters typen is namelijk volgens internet-etiquette onbeleefd, en zo ga je geen antwoord krijgen.

zoek even op de site naar bib of hvac, en je merkt snel dat er weinig kant-en-klare bibliotheken gratis te downloaden zijn.

indien je met stabicad werkt, hoort jouw vraag niet echt thuis in het forum van AUTOCAD-probleem.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Manu

HoHo Kurt.. niet zo luid... we hebben je wel gehoord hoor...

Ik ben zelf tekenaar HVAC/CV en gebruik een naakte AutoCAD .. extra applicaties (zoals bv StabiCAD-HVAC) maken
naar mijn persoonlijke mening véél te veel 'rommel' aan (érg veel layers, lijntypes, colors)..
De ervaring leerde me dat tussen theorie (papier) en praktijk (werf) heel wordt aangepast, zodat je naderhand nogal wat 'as built' dient aan te passen,
en omdat studiebureau's, kanaalproducenten, onderaannemers elk hun eigen pakketten gebruiken is dát de reden waarom ik AutoCAD 'naakt' hou...,
zo kan ik ten alle tijde iedere tekening aanpassen..
Ik gebruikte vroeger wél een add-on (lisp-gebaseerd voor kanaalwerk) maar die wordt sedert versie 2007 niet meer ondersteund in AutoCAD..

Blokken voor CV vindt je in de legenda van de voorontwerpplannen van de studiebureau's... blokken voor HVAC lijken me niet praktisch..
Enkel voor het tekenen van kanaalbochten schreef ik een lispje..

welkom in de brache,

Groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

FastFiber